خدمات پولی جدید کاربران توئیتر
خدمات پولی جدید کاربران توئیتر
آی سی تی نیوز - توئیتر روز جمعه اعلام کرد فقط به مشترکین پولی اجازه می‌دهد از پیام‌های متنی به عنوان یک روش احراز هویت دو مرحله‌ای برای ایمن سازی حساب‌های خود استفاده کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این شرکت در توییتی نوشت: ” پس از ۲۰ مارس، فقط مشترکین دارای تیک آبی توئیتر می‌توانند از پیام‌های متنی به عنوان روش احراز هویت دو مرحله‌ای خود استفاده کنند.”

در روش احراز هویت دو مرحله‌ای که به منظور ایمن‌تر کردن حساب‌ها انجام می‌شود، ضرورت دارد مالک حساب کاربری علاوه بر رمز عبور از روش احراز هویت دوم نیز استفاده کند. توئیتر احراز هویت را با ارسال پیام متنی، استفاده از برنامه احراز هویت و یک کلید امنیتی ممکن کرده است.

طبق یک پست وبلاگی در روز چهارشنبه توئیتر تصریح کرده تأیید هویت دومرحله‌ای مبتنی بر شماره تلفن همراه توسط «بازیگران بد» مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

مالک توئیتر در پاسخ به توئیت یک کاربر که گفته بود این شرکت در حال تغییر خط‌مشی است، مدعی شد: «به این دلیل که شرکت‌های مخابراتی از حساب‌های رباتیک در توئیتر برای سوءاستفاده از روش تأیید هویت دومرحله‌ای مبتنی بر پیامک استفاده می‌کند و این شرکت سالانه ۶۰ میلیون دلار از طریق پیامک‌های کلاهبرداری» ضرر می‌کند، این رویه تازه در پیش گرفته شده است.

علامت تیک آبی که قبلاً برای حساب‌های تأیید شده سیاستمداران، شخصیت‌های مشهور، روزنامه‌نگاران و سایر شخصیت‌های عمومی رایگان بود، اکنون برای هر کسی که آماده پرداخت هزینه است، در دسترس است.