نشست فوق العاده کمیته امنیت سایبری برگزار شد
نشست فوق العاده کمیته امنیت سایبری برگزار شد
آی سی تی نیوز - با حضور قائم مقام بیمه مرکزی، تنی چند از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه و کارشناسان خبره این صنعت، نشست فوق العاده کمیته امنیت سایبری در محل بیمه مرکزی برپا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر مجید مشعلچی در این جلسه با تاکید بر اهمیت ویژه امنیت سایبری در  سالم سازی عملیات بیمه گری، اظهار داشت: صیانت از داده های مهم بیمه گذاران یکی از حیاتی ترین بخش های بیمه گری است که ضریب اطمینان و امنیت جامعه را افزایش خواهد داد.

قائم مقام بیمه مرکزی، بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه و ارکان دیگر صنعت بیمه باید به موضوع امنیت اطلاعات اهتمام بیشتری داشته تا در پایش های مرکز افتا، نمره ارزیابی قابل قبولی را کسب کنند.

وی با اشاره به این مطلب که خدمات نهادناظر و صنعت بیمه در راستای سیاست های اقتصادی کلان کشور به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود، گفت: اغلب مجموعه های بیمه ای امور فاوای خود را برون سپاری کرده اند و به همین خاطر پیمانکاران فناوری باید مساله امنیت داده ها را جدی تر گیرند.

وی هم اندیشی مدیران مرکز «افتا» و مدیران عامل شرکت های بیمه را یک ضرورت آشکار توصیف کرد و اظهار داشت: حساسیت مدیران ارشد صنعت بیمه در حوزه صیانت از داده های سایبری می تواند چرخه امنیت را به شکل چشمگیری به حرکت دربیاورد.

قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به  لزوم حساسیت بیشتر شرکت های بیمه در انتخاب تیم های امنیت سایبری بر واکنش های متناسب صنعت بیمه نسبت به حملات و تهدیدات سایبری تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست کارشناسان خبره مرکز «افتا»ی ریاست جمهوری در خصوص مواردی نظیر: مدیریت امنیت اطلاعات، دغدغه های مدیریت ریسک، نیازها و انتظارات ذینفعان، عوامل درونی و بیرونی اطلاعات امن، حملات و جرایم سایبری سخنرانی کردند.

شایان ذکر است مدیران و کارشناسان مرکز افتای نهاد ریاست جمهوری در پایان این نشست به پرسش ها و ابهامات مدیران عامل صنعت بیمه، پاسخ دادند.