کنکور الکترونیکی می‌شود
کنکور الکترونیکی می‌شود
هدف سازمان سنجش این است که از سال 1403 آزمون‌های این سازمان را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

برای برگزاری الکترونیکی کنکور سراسری به‌دلیل تعداد بالای شرکت‌کنندگان به تجهیزات خاصی نیاز است که هنوز فراهم نشده است.

به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آزمون‌های سازمان سنجش گفت: درحال حاضر راهی به جز این نداشته که آزمون‌های سازمان سنجش را از کاغذ جدا و به‌صورت الکترونیکی برگزار کنیم و هدف سازمان سنجش این است که از سال ۱۴۰۳ آزمون‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گفته حسن مروتی برگزاری آزمون‌ها به‌صورت الکترونیکی نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در سراسر کشور است. برای انجام آزمون‌های الکترونیکی یک‌سری ادوات باید توسط سازمان سنجش فراهم باشد و دستگاه‌ها باید برای تحقق این موضوع به سازمان سنجش کمک کنند که البته دولت باید بودجه‌ای را برای انجام این کار در نظر بگیرد.

مروتی ادامه داد: اقدامات لازم برای برگزاری آزمون‌های الکترونیکی تقریبا نسخه‌های اولیه‌اش در سازمان سنجش اجرایی و حتی آزمون‌های کوچک به‌صورت الکترونیکی در کشور برگزار شده است.

او افزود: برای برگزاری آزمون الکترونیکی در مقیاس آزمون سراسری که در هر نوبت در حدود ۵۰۰هزار نفر یا بیشتر شرکت‌کننده دارد نیازمند ادوات و امکاناتی در سراسر کشور است.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش افزود: برگزاری آزمون‌های سراسری به‌صورت الکترونیکی باید بر پایه رایانه باشد که داوطلبان در ساعت مقرر پشت سیستم نشسته و به سوالات پاسخ بدهند یا اینکه بر پایه تلفن همراه باشد که سوالات به‌صورت هم‌زمان به تلفن داوطلبان ارسال و این افراد به سوالات جواب بدهند.

مروتی گفت: در حال حاضر ادوات لازم مانند نرم‌افزار‌ها را فراهم کرده‌ایم، اما برای برگزاری این آزمون‌ها به‌صورت الکترونیکی نیازمند تجهیزات خاصی در سراسر کشور هستیم.