نخستین توافقنامه بین‌المللی برای ایمنی در مقابل هوش مصنوعی
نخستین توافقنامه بین‌المللی برای ایمنی در مقابل هوش مصنوعی
آی سی تی نیوز - ۱۸ کشور نخستین توافقنامه بین المللی برای ایمن نگه داشتن هوش مصنوعی را امضا کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشورها از نخستین توافقنامه دقیق بین المللی درباره ایمن نگه داشتن هوش مصنوعی در مقابل خطرات احتمالی، کمک به شرکت‌ها برای ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی که طراحی ایمنی دارند، رونمایی کردند.

این سند ۲۰ صفحه‌ای روز گذشته رونمایی شد و طبق آن ۱۸ کشور توافق کردند تا شرکت‌هایی که هوش مصنوعی طراحی و استفاده می‌کنند، باید این فناوری را به شیوه‌ای توسعه دهند و به کار گیرند که مشتریان و در مقیاس وسیع‌تر عموم مردم را نسبت به سوءاستفاده ایمن نگه دارد.

این توافقنامه الزام آور نیست و در حقیقت بیشتر حاوی توصیه‌هایی مانند رصد سیستم‌های هوش مصنوعی برای وجود سوءاستفاده، حفاظت از داده‌ها در مقابل دستکاری و آزمایش تهیه کنندگان نرم افزار است.

با این وجود جن ایسترلی مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا اعلام کرد اهمیت زیادی دارد که تعداد زیادی از کشورها نام خود را در کنار این ایده که سیستم‌های هوش مصنوعی باید ایمن شوند، قرار دادند.

توافقنامه مذکور جدیدترین گام از مجموعه اقدامات دولت‌ها در سراسر جهان است تا توسعه هوش مصنوعی را شکل دهند. این درحالی است که نفوذ این فناوری در حال حاضر در صنعت و جامعه در حال افزایش است.

علاوه بر آمریکا و انگلیس، ۱۸ کشور دیگر این دستورالعمل را امضا کردند که از جمله آن آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، استونی، لهستان، استرالیا، شیلی، نیجریه و سنگاپور هستند.