توسعه سیستم‌های نظارتی هوش‌مصنوعی برای مقابله با دزدی
توسعه سیستم‌های نظارتی هوش‌مصنوعی برای مقابله با دزدی
آی سی تی نیوز - والمارت، تارگت، کروگر، میسیز، سی وی اس و چند خرده فروش بزرگ دیگر در آمریکا تصمیم گرفته اند با همکاری شرکت های فناوری سیستم های نظارتی هوش مصنوعی پیشرفته برای مقابله با دزدی را توسعه دهند.

به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، والمارت، تارگت، لوئه، کروگر، میسیز، سی وی اس و چند فروشگاه خرده فروش بزرگ دیگر در آمریکا تصمیم گرفته اند با همکاری شرکت های فناوری از سیستم های نظارتی هوش مصنوعی پیشرفتی برای مقابله با دزدی استفاده کنند.

این سیستم ها شامل ویدئو، دوربین های شناسایی صورت، دستگاه های خوانش شماره پلاک وسایل نقلیه، ربات های امنیتی خودکار، برچسب های RFID، قفل های هوشمند و نرم افزارهای تحلیلی پیش بینی کننده هستند.

کریستین بکنر نائب رییس بخش فناوری خرده فروشی و امنیت سایبری فدراسیون ملی خرده فروشان در واشنگتن در این باره می گوید: بسیاری از فروشندگان هوش مصنوعی را در فناوری های فعلی خود استفاده می کنند.

با این وجود خرده فروشان با درنظر گرفتن جنجال هایی که در سال گذشته ایجاد شد، هنگام استفاده از هوش مصنوعی باید با دقت عمل کنند.

بکنر در این باره می افزاید: خرده فروشان باید با اقدامات حفاظتی متناسب و با توجه به عدم قطعیت های موجود در خصوص برخی ابزارهای هوش مصنوعی پیش بینی کنند، آنها را به کار گیرند. اگر از این ابزارها برای حمایت از فعالیت‌های پیشگیری از ضرر استفاده می‌شود، این کار باید به گونه‌ای انجام شود که قبل از تصمیم‌گیری که عواقبی برای مشتریان یا کارمندان داشته باشد، آنها را از فرایند باخبر کند.

خرده فروشان اشاره کرده اند هدف اصلی آنها دستگیری سارقان نیست بلکه جلوگیری از وقوع سرقت است.