اینترنت رایگان «شاد» کلاهبرداری است
اینترنت رایگان «شاد» کلاهبرداری است
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در خصوص ارسال پیامک و لینک‌هایی با وعده دریافت اینترنت رایگان هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص پیامک یا لینک ‌های ادعایی اینترنت رایگان اظهار داشت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری طی یک سال اخیر ارسال پیامک برای کاربران آن هم به صورت پیامک های ترغیب یا تهدید آمیز است.

 وی گفت: در پیامک‌های تهدیدآمیز کاربران را تهدید کرده؛ مثلا اعلام می‌شود که مشترک گرامی دسترسی شما به یارانه قطع شده یا شکایتی در مرجع قضایی برای شما ثبت شکایت شده؛  در پیامک های ترغیب آمیز هم  به افراد اعلام می کنند که  شما در قرعه کشی برنده شده یا مستحق دریافت اینترنت رایگان شده اید.

blank

 سرهنگ پاشایی گفت: نکته بارز در چنین پیامک هایی ارسال از طریق شماره تلفن شخصی است در صورتی که طبق پروتکل ها هیچ کدام از ارگان ها، نظام ها و سازمان ها از شماره های تلفن شخصی برای ارسال پیامک و اطلاع رسانی موارد خود استفاده نمی کنند.

وی گفت: مساله قابل توجه دیگر این است که این لینک ها و پیامک ها از افراد درخواست دریافت وجه می کنند آن هم ناچیز مثلا ۲ هزار تومان که بلافاصله با کلیک روی لینک مربوطه به درگاه جعلی هدایت شده و اطلاعات کارت بانکی به سرقت می رود.

blank

 معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان این مطلب که علاوه بر کارشناسان پلیس فتا باید مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش هشدارها و اطلاع رسانی های لازم را نیز به کاربران خود داشته باشند در خصوص پیامی که با لوگوی شاد در خصوص وعده بهره برداری از اینترنت رایگان آن هم با هدایت به لینک ارسالی و پرداخت ۲ هزار تومان به کاربران شبکه اجتماعی شاد ارسال شده است، اعلام کرد: این پیام هم کلاهبرداری است و به محض وارد شدن افراد و کلیک کردن بر روی لینک مربوطه اطلاعات حساب آنها به سرقت می‌رود.

وی از کاربران درخواست کرد که از کلیک بر روی لینک های ناشناس خودداری کنند.