درخواست استرالیا از شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با تروریسم
درخواست استرالیا از شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با تروریسم
آی سی تی نیوز - رگولاتور e-Safty استرالیا از شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، تلگرام و ایکس خواسته تا اطلاعاتی درباره تلاش هایشان برای مقابله با تروریسم ارائه کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک رگولاتور استرالیایی نامه هایی حقوقی به پلتفرم های اجتماعی از یوتیوب، ایکس گرفته تا فیس بوک،تلگرام و ردیت ارسال کرده و از آنها خواسته تا اطلاعات درباره تلاش هایشان برای سرکوب محتوای تروریستی را ارائه کنند.

کمیسیون e-Safty نگران آن است که پلتفرم ها اقدامات کافی برای منع تروریست ها در استفاده از ویژگی های پخش زنده، الگوریتم ها و سیستم های توصیه محتوا جهت جذب کاربران انجام نمی دهند.

این رگولاتور از ۲۰۲۲ میلادی اختیاراتی را دریافت کرده تا از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعاتی درباره محتوای غیرقانونی و اقدامات آنها برای جلوگیری از گسترش چنین محتوایی بخواهد. ناتوانی شرکت ها در پاسخ به این درخواست به جریمه های سنگین منجر می شود.

به گفته این کمیسیون گروه های افراطی خشن برای جذب کاربران از تلگرام بیش از بقیه پلتفرم ها استفاده می کنند. در گزارش ۲۰۲۲ سازمان OECD این پیامرسان که دفتر آن در دبی مستقر است، در رتبه اول از نظر فراوانی محتوای تروریسم قرار دارد.

جولی اینمن گرنت کمیسیونرe-Safty در مصاحبه ای گفت: ما هنوز نمی دانیم پلتفرم ها نیروی انسانی و منابع مورد نیاز برای واکنش به این هشدارها را در اختیار دارند یا خیر اما این موضوع را بررسی می کنیم. ما از پیشروی در این این زمینه و دستیابی به پاسخ های مورد نظرمان جهت دریافتن پیروی پلتفرم ها از قانون و جریمه کردن آنها نمی ترسیم.

موضوعاتی که تروریستی تلقی می شونداز واکنش پلتفرم ها به جنگ در اوکراین و غزه تا تئوری های توطئه خشن تا عبارت زن ستیزانه که به خشونت علیه زنان در واقعیت تبدیل می شود را دربر می گیرد.

رگولاتوری قبلا نامه های حقوقی به پلتفرم ها ارسال کرده و خواستار مدارک مربوط به محتوای کودک آزاری و نفرت پراکنی شده بود. این رگولاتور در ۲۰۲۳ میلادی پلتفرم ایکس را به دلیل پاسخ به سوالاتی در باره شیوه کنترل محتوای کودک آزاری ۳۸۶ هزار دلار جریمه کرد.