«شاد» ابزار خدمات آموزشی و اداری آموزش و پرورش شد
«شاد» ابزار خدمات آموزشی و اداری آموزش و پرورش شد
بخشنامه الزامات سامانه‌‎های الکترونیکی آموزش و پرورش و شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش فارس، بخشنامه الزامات سامانه‌های الکترونیکی آموزش و پرورش و شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) از سوی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به‌منظور استفاده بهینه از امکانات و فرصت‌های موجود برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به کیفیت یادگیری در دوره شروع کرونا و تسهیل دسترسی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش تصریح می‌شود شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) بخش مهمی از زیست‌بوم آموزش‌ و پرورش بعد از کرونا در محیط صیانت شده مجازی محسوب می‌شود و جهت استمرار فعالیت آن، تمام مدارس در صورت فراهم بودن امکان دسترسی موظفند از «شاد» به‌عنوان ابزار اختصاصی امن و رایگان برای ارائه خدمات آموزشی پرورشی تربیتی و اداری مصوب ابلاغی بهره‌برداری کنند.

نسخه جدید شاد به زودی در دسترس همه مدیران مدارس قرار می‌گیرد و لازم است به تمام معلمان، دانش‌آموزان، عوامل اجرایی و خانواده‌ها تأکید شود تا با به‌روزرسانی آن، امکان دسترسی به ابزارها و خدمات جدید شاد را فراهم کنند.

دوره آموزش ضمن خدمت آشنایی معلمان با کارکردها و ابزارهای شاد، حداکثر تا پایان آبان ماه با اخذ مجوز مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی برای تمام کارکنان و عوامل آموزش، طراحی و برگزار می‌شود.

سرویس ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی، تکلیف‌دهی، دقتر معلم، محتواهای درسی و امکان دایر کردن کلاس مجازی به منظور مدیریت و بهبود فرایند یادگیری، علاوه بر خدمات قبلی توسعه یافته است و لازم است در چارچوب راهنمای عمل آموزش ترکیبی که متعاقبا توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ابلاغ خواهد شد، از این خدمات در جهت توسعه فرصت‌های یادگیری بهره‌برداری کنند.

محتوای موجود در تمام کلاس ـ گروه‌های سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ به منظور ایجاد کلاس‌های سال تحصیلی جدید، از بخش «مدرسه من» خارج و در پیام‌رسان شاد در دسترس قرار می‌گیرد.

متن کامل بخشنامه