پیگیری سازمان فناوری اطلاعات از ماجرای حریم خصوصی در یک پیامرسان
پیگیری سازمان فناوری اطلاعات از ماجرای حریم خصوصی در یک پیامرسان
آی سی تی نیوز - سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار توضیحات مدیران ارشد یک پیام‌رسان بومی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران شد.

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در روزهای اخیر، شاهد انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی بودیم که منتشرکننده آن مدعی بود تصویر رایانه یکی از کارمندان بله است. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار توضیحات مدیران ارشد این پیام‌رسان شد.

به این منظور علاوه بر برگزاری یک جلسه فوری با حضور مدیران این پیام‌رسان، کارشناسان این سازمان با هدف بررسی دقیق جزئیات و راستی‌آزمایی بیانیه منتشر شده توسط بله، در محل این پیام‌رسان حضور یافتند.

طبق بررسی‌های انجام شده، سامانه مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیراخلاقی در کانال‌ها و گروه‌های عمومی بله به‌طور کامل از سامانه‌های اصلی این پیام‌رسان جداست. محتوای درون این کانال‌ها و گروه‌ها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیام‌رسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است. لذا محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینکهای مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این محتوای نامناسب با گزارش‌های واصله کاربران یا از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (متن‌کاوی) می‌تواند شناسایی شده و برای بررسی بیشتر در سامانه قرار بگیرد. همچنین با بررسی بخش‌های مختلف این سامانه مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال‌کننده محتوا در کانال‌ها و گروه‌های عمومی مانند ای دی کاربر، نام ارسال کننده و شماره‌تلفن را ندارد. با توجه به این توضیحات، در این مورد هیچ‌گونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیام‌رسان بله همانند گذشته تأمین است.