استفاده از گوشی آیفون برای مقامات روسیه ممنوع شد
استفاده از گوشی آیفون برای مقامات روسیه ممنوع شد
آی سی تی نیوز - پس از آنکه سرویس اطلاعاتی روسیه اپل را متهم به همکاری با دولت آمریکا برای انجام عملیات خرابکارانه کرد، به مقامات این کشور دستور داده شد از آیفون استفاده نکنند.

به گزارش مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، نشریه فایننشال تایمز در خبری اعلام کرد کارمندان وزارت بازرگانی روسیه از ‍‍۱۷ جولای۲۰۲۳ میلادی( امروز) اجازه ندارند از آیفون برای فعالیت های شغلی شان استفاده کنند. حداقل یک وزارتخانه در روسیه تصمیم دارد از این دستور پیروی کند. علاوه بر آن شرکت نفتی دولتی «روستک» نیز از دستور مذکور پیروی می کند.

کرملین در ماه مارس سال جاری میلادی به مقامات اعلام کرد از محصولات اپل استفاده نکنند زیر بیم آن می رود که در معرض خطر هک باشند. پس از آن در ماه ژوئن و پس از آنکه یک شرکت امنیت سایبری اعلام کرد آیفون هایی با نسخه قدیمی ترiOS در معرض خطر شنود قرار دارند، دولت روسیه اپل را به همکاری با سازمان های اطلاعاتی آمریکا متهم کرد.

البته اپل این اتهام را رد کرده است.

ممنوعیت استفاده از آیفون توسط مقامات روی مشتریان معمولی تاثیرگذار نیست. اپل سال گذشته و پس از حمله روسیه به اوکراین، فعالیت هایش در این کشور را متوقف کرد، اما محصولات آن همچنان از کشورهای دیگر وارد می شود.