blank

آی‌سی‌تی نیوز – نشست بررسی عملکرد دادسرا‌های شهرستان غرب استان تهران در سال ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰، با حضور قائم مقام دادگستری استان تهران به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، نشست بررسی عملکرد دادسرا‌های شهرستان غرب استان تهران در سال ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰، با حضور قائم مقام دادگستری استان تهران، معاون […]

آی‌سی‌تی نیوز – نشست بررسی عملکرد دادسرا‌های شهرستان غرب استان تهران در سال ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰، با حضور قائم مقام دادگستری استان تهران به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست بررسی عملکرد دادسرا‌های شهرستان غرب استان تهران در سال ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰، با حضور قائم مقام دادگستری استان تهران، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران و دادستان‌های شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان و شهریار به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست مجازی، ضمن تاکید بر اهمیت سند تحول قضایی به عنوان راهبرد دستگاه قضا، بیان کرد: باید تلاش شود تا تیر ماه ۱۴۰۰ که هفته قوه قضاییه است، گام‌های خوبی در دستیابی به اهداف تعیین شده در این سند، برداشته شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از عملکرد مجموعه قضایی این استان ابراز رضایت کرد و گفت: باید اوضاع را از وضعیت کنونی هم بهتر کرده و شرایط را بهبود بخشید.

وی با اشاره به انتخابات خرداد ماه سال جاری افزود: دادستان‌ها باید با درایت و برنامه ریزی از وقوع جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

ستایشی در ادامه اظهار کرد: ساختار نیروی انسانی استان تهران باید بازبینی شود و در این خصوص اقداماتی نیز آغاز شده است.

حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در این نشست با ارائه گزارشی از آمار و عملکرد دادسرا‌های شهرستان‌های غرب استان تهران، هر یک از دادسرا‌های حاضر در این نشست را از لحاظ حجم رسیدگی، تعداد پرونده‌های مسن و نقاط ضعف و قوت مورد تحلیل قرار داد.

از جمله دستاورد‌هایی که در این نشست به آن اشاره شد به صفر رسیدن اعزام زندانی‌ها و ارتباط دادسرا‌ها با زندان از طریق ویدئو کنفرانس بود.

دادستان‌های حاضر در این نشست نیز، عملکرد خود از لحاظ بازدید از زندان‌ها را بیان کردند و بر استفاده بهینه از ظرفیت شورای حل اختلاف در دادسرا‌ها تاکید داشتند.