تسهیل دسترسی به لوازم جانبی آیفون توسط کمپانی بلکین
تسهیل دسترسی به لوازم جانبی آیفون توسط کمپانی بلکین
آی سی تی نیوز -

یکی از مشکلات رایج خریداران محصولات اپل در ایران هزینه بالای خرید لوازم جانبی اصلی این شرکت و پیچیدگی دسترسی به لوازم جانبی مورد تایید اپل است. در این مورد برند بلکین یکی از گزینه‌های مورد علاقه طرفداران محصولات اپل بوده که به دلیل تحریم‌ها طی سال‌های اخیر به سختی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بلکین یک تولیدکننده بین‌المللی لوازم جانبی تحت مالکیت شرکت فاکس‌کان است. بلکین جز یکی از معدود برندهای لوازم جانبی موبایل است که توسط اپل توصیه شده و در سطح جهان در فروشگاه‌های این شرکت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اخیرا طی یک اتفاق مثبت، پوزیترون به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ پارس که در حوزه لوازم و تجهیزات الکترونیک فعالیت می‌کند و در کنگره موبایل ایران که طی روزهای ۲ تا ۵ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود حضور یافته، در این نمایشگاه محصولات برند بلکین را با همان تنوع موجود در فروشگاه‌های اپل در سطح جهان در اختیار بازدیدکنندگان و کاربران این تجهیزات قرار داده است. انواع شارژرها و کابل‌های سازگار با محصولات اپل، شارژرهای بی‌سیم و پایه‌های شارژر، پد شارژ بی‌‌سیم، انواع پاوربانک‌ها، شارژرهای فندکی، انواع تبدیل‌ها و کابل‌های محصولات صوتی و تصویری بخشی از محصولات برند بلکین است.

پوزیترون علاوه بر در اختیارداشتن نمایندگی رسمی و انحصاری برند بلکین در ایران، نمایندگی انحصاری برندهای لوازم جانبی فورس (Force)، پرومیت (Promate)، هانیول (Honeywell) و هاما (Hama) را هم در اختیار دارد و بخشی از محصولات این برندها را هم در نخستین کنگره موبایل ایران عرضه کرده است. به نظر می‌رسد محصولات این برندها هم با توجه به شرایط فعلی بازار کشور بتواند بخشی از خلأهای موجود در حوزه لوازم جانبی را جبران کند.

برند فورس از محصولات ارایه شده توسط پوزیترون یک برند فرانسوی است که بخش‌های رده‌بالای بازار موبایل را هدف قرار داده و برای گوشی‌های پرچم‌دار به تولید لوازم جانبی می‌پردازد. ویژگی اصلی این محصولات دوام بالا است و به همین جهت اغلب این لوازم جانبی وارانتی مادام‌العمر دارند. گلس‌های محافظ گوشی، کیس‌های موبایل و شارژر و کابل‌های شارژ سبد محصولات فورس را تشکیل می‌دهند که توسط پوزیترون عرضه می‌شوند.

پوزیترون بخشی از محصولات برند پرومیت را هم در کنگره موبایل در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار داده است. پرومیت به طراحی‌های خاص و نوآوری در گجت‌ها شناخته می‌شود و در کنار لوازم جانبی موبایل، گجت‌های دیجیتال و ابزارهای هوشمند تولید می‌کند. این برند گواهینامه MFi را به عنوان نشانی از سازگاری با محصولات اپل در اختیار دارد.

محصولات برند هانیول بخش دیگری از کالاهای عرضه شده پوزیترون در نخستین کنگره موبایل ایران است‌. محصولات هانیول با استفاده از لایسنس این شرکت ‌ متلعق به گروه سکیورکانکشن در هنگ کنگ تولید و پخش می‌شود. هانیول در سطح جهانی به تولید محصولات حوزه فناوری می‌پردازد و طیف وسیعی از محصولات از کابل‌های کوچک تا زیرساخت‌های عظیم را در سبد محصولات خود دارد. دستگاه تصفیه هوای هانیول از محصولات متمایز این برند است که توسط پوزیترون عرضه می‌شود.

غالب محصولات پوزیترون که در کنگره موبایل ایران به نمایش درآمده تا یک سال قابل تعویض‌اند که از این نظر و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور به گزینه‌ای به‌صرفه برای خریداران تبدیل شده است.