همایش ملی “ایران کوانتوم” جهت بررسی ظرفیت های کشور در حوزه فناوری های کوانتومی
همایش ملی “ایران کوانتوم” جهت بررسی ظرفیت های کشور در حوزه فناوری های کوانتومی
آی سی تی نیوز - همایش ملی ایران کوانتوم به همت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت ارتباطات در محل پژوهشگاه ICT برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات؛ همایش ملی ایران کوانتوم به همت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت ارتباطات دوشنبه ۳۰ بهمن در محل پژوهشگاه ICT با هدف انتقال تجربه و دانش پژوهشگران علم کوانتوم و با حضور  مدیران ارشد، بازیگران، ذینفعان و علاقمندان فناوری های کوانتومی کشور برگزار خواهد شد.

دکتر سارا توفیقی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مسئول اجرای این همایش با بیان اینکه شتابدهی به فعالیت های کشور در حوزه فناوری های کوانتومی مستلزم هم اندیشی و همکاری همه فعالین و ذینفعان فناوری در کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به برگزاری همایش ایران کوانتوم با حضور مدیران ارشد، بازیگران، ذینفعان و علاقمندان فناوری های کوانتومی کشور کرده که در این همایش پس از بیان اهمیت فناوری های کوانتومی در حوزه فاوا و معرفی اقدامات انجام شده در بخش های مختلف کشور، مروری بر روند توسعه فناوری های کوانتومی در جهان و اولویت های توسعه فناوری در کشور خواهد شد.

مسئول اجرایی همایش ملی ایران کوانتوم درباره جزئیات دیگر این همایش، بیان کرد: در این همایش توانمندی های کشور در حوزه فناوری های کوانتومی به نمایش گذاشته می شود و شرکت کنندگان می توانند از نزدیک با محصولات کوانتومی ساخت کشور و مشخصات فنی آنها آشنا شوند و با تولیدکنندگان آنها مذاکره کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: در بخش انتهایی همایش، پنل تخصصی با حضور فعالین فناوری های کوانتومی پیرامون چالش های توسعه فناوری کوانتومی در کشور برگزار می شود که در آن در خصوص راهکارهای رفع موانع و چالش ها نیز به بحث خواهیم نشست.

گفتنی است همایش ایران کوانتوم مقدمه ای برای همایش ها و نشست های آتی خواهد بود که در آن به صورت تخصصی به موضوعات و چالش های کشور در حوزه فناوری های کوانتومی پرداخته خواهد شد.