اپل به زودی از ChatGPT در آیفون استفاده می کند
اپل به زودی از ChatGPT در آیفون استفاده می کند
آی سی تی نیوز -به گفته جف پو، تحلیلگری که زنجیره تامین اپل را بررسی می کند، اپل قصد دارد تا اواخر سال 2024 از فناوری هوش مصنوعی بر روی آیفون و آی پد استفاده کند.

به نقل از مرکز کلی فضای مجازی، در یادداشتی تحقیقاتی Pu گفت بررسی های زنجیره تامین او نشان می دهد که اپل به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ چند صد سرور هوش مصنوعی و سال آینده به میزان قابل توجهی بیشتر خواهد ساخت. او معتقد است که اپل ترکیبی از هوش مصنوعی مبتنی بر ابر را ارائه خواهد کرد که شامل پردازش داده‌های روی دستگاه است.
در صورت تحقق، بازه زمانی اواخر سال ۲۰۲۴ به این معنی است که اپل می‌تواند از iOS 18 و iPadOS 18 شروع به عرضه ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی کند، اما باید دید که چگونه از این فناوری استفاده می‌کند.
اطلاعات ماه گذشته گزارش داد که اپل قصد دارد مدل های زبان بزرگ را در سیری بگنجاند تا به کاربران اجازه دهد کارهای پیچیده را خودکار کنند. در این گزارش آمده است که انتظار می رود این ویژگی در یک به روز رسانی در سال آینده منتشر شود.
مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر فناوری، قبلاً گفته بود اپل در زمینه‌ی هوش مصنوعی مولد از رقبای خود بسیار عقب‌تر است؛ بنابراین هنوز اطمینان نداریم که هوش مصنوعی مشابه ChatGPT اپل تا سال ۲۰۲۴ از راه برسد.
محبوبیت هوش مصنوعی مولد از زمانی که OpenAI چت‌بات ChatGPT را منتشر کرد، بسیار افزایش یافته است. پس از آن، گوگل و مایکروسافت و بسیاری از شرکت‌های دیگر هم چت‌بات‌هایی مشابه را ارائه کردند.