امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هوش مصنوعی، صندوق پژوهش و فناوری گیلان و دانشگاه آزاد قزوین
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هوش مصنوعی، صندوق پژوهش و فناوری گیلان و دانشگاه آزاد قزوین
آی سی تی نیوز - آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد هوش مصنوعی و رباتیک، صندوق پژوهش و فناوری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در این نشست که عصر دیروز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ در محل صندوق نوآوری برگزار شد، دکتر مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر بهروز مینایی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک، دکتر دانیال صابر سمیعی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، دکتر اسماعیل زینالی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دکتر احمد فخاریان معاون پژوهشی این دانشگاه حضور داشتند.

در این نشست، علاوه بر بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف، دو تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک و صندوق پژوهش و فناوری گیلان و همچنین یک تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک، صندوق پژوهش و فناوری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به امضا رسید.
بحث عاملیت مالی و سرمایه‌گذاری، توسعه فناوری هوش مصنوعی و تأسیس مرکز نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، از جمله محورهای این تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک است.
استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی به ویژه در حوزه آب و انرژی که مورد توجه ویژه دولت سیزدهم است، از دیگر محورهایی بود که طرفین درخصوص همکاری‌های آتی در این حوزه‌ها با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این نشست، دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اعلام آمادگی این صندوق برای هرگونه همکاری در زمینه‌های اشاره‌شده گفت: صندوق نوآوری امادگی لازم برای برگزاری بوت‌کمپ‌های تخصصی و رویدادهای جذب سرمایه برای طرح‌ها و هسته‌های فناور حوزه هوش‌مصنوعی و ربوتیک با محوریت دانشگاه ازاد قزوین و پارک علم و فناوری استان و استفاده همزمان از ظرفیت‌های سه صندوق پژوهش و فناوری استان قزوین، دانشگاه آزاد و استان گیلان به عنوان صندوق عامل را دارد. همچین وی پیشنهاد توسعه شتابدهنده‌های تخصصی موجود یا ایجاد شتابدهنده جدید برای کمک به شکل‌گیری کسب‌وکار‌های نوپای این حوزه در دانشگاه و نیز استفاده از ظرفیت گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری برای هسته‌های فناوری که در این شتابدهنده‌های در حال توسعه فناوری‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی هستند را داد. هر شتابدهنده دانش‌بنیان، می‌تواند سالانه ۵ گرنت ۵۰۰ میلیون تومانی با هدف حمایت از توسعه فناوری توسط تیم‌‌های مستقر در شتابدهنده‌، دریافت نماید.
وی افزود: در کنار تمام نکات مدنظر، نباید از نقش و ظرفیت صنایع بزرگ استان‌ قزوین نیز غافل شد. در حال حاضر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) در این استان نداریم، در حالی که شکل‌گیری‌ این صندوق‌ها به هدایت بهتر منابع مالی در تقویت کسب‌وکارهای نوپای فناور و استارتاپ‌ها کمک شایانی خواهد کرد و بخشی از نیاز‌های فناورانه صنایع بزرگ نیز از همین مسیر تامین خواهد شد.