کمک آمریکا به تشکیل ارتش IT اوکراین
کمک آمریکا به تشکیل ارتش IT اوکراین
مقامات وزارت خارجه روسیه اعلام کردند آمریکایی‌ها به تشکیل ارتش آی‌تی اوکراین برای حمله به روسیه اذعان کرده‌اند.

به گزارش سایبربان؛ معاون وزیر خارجه روسیه آلیِک سیرامولاتاف در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد ایالات‌متحده آمریکا و متحدانش از فناوری‌های اطلاعات برای اهداف تهاجمی استفاده کرده و به تشکیل ارتش فناوری اطلاعات اوکراین جهت حمله به زیرساخت‌های روسیه اذعان می‌کنند.

سیرامولاتاف اظهار داشت هیئت روسیه در سومین جلسه کارگروه آزاد سازمان ملل در مسائل فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با تکیه‌بر حقایق تأکید کرده است این ایالات‌متحده آمریکا و متحدانش هستند که از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای اهداف تهاجمی و مجرمانه استفاده می‌کنند.

به گفته این مقام دولتی، آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ارتش فناوری اطلاعات اوکراین را برای حمله به زیرساخت‌های روسیه تشکیل داده‌اند.

پیش‌از‌این، سیرامولاتف گفته بود مایکروسافت دستور پنتاگون و سرویس‌های اطلاعاتی را برای در اختیار گرفتن کنترل کامل کل زیرساخت اطلاعاتی اوکراین و محروم کردن آن از حاکمیت دیجیتال اجرا می‌کند.

در ماه ژوئن ۲۰۲۲ مدیر دپارتمان امنیت اطلاعات بین‌الملل وزارت خارجه روسیه آندری کروتسکیخ اعلام کرده بود در حملات سایبری علیه نهادهای دولتی، پایگاه داده‌های شهروندان و اتباع خارجی روسیه ۲۲ گروه هکری از ایالات‌متحده آمریکا، اوکراین و گرجستان مشارکت دارند که فعال‌ترین آن‌ها ارتش آی‌تی اوکراین (Ukrainian IT Army)، گوست‌کلن (GhostClan) آمریکا، جی‌ان‌جی (GNG) (گرجستان)، اسکواد ۳۰۳ (Squad303) لهستان هستند.