غرامت ۷.۳ میلیارد ینی اپراتور ژاپنی به مشتریانش
غرامت ۷.۳ میلیارد ینی اپراتور ژاپنی به مشتریانش
اپراتور مخابراتی ژاپنی پس از یک اختلال وسیع شبکه در اوایل ماه جاری که ۳ روز طول کشید، ۷.۳ میلیارد ین اپراتور مخابراتی ژاپنی خسارت به تمام مشتریان موبایل خود پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژاپن تایمز، این اپراتور مخابراتی اعلام کرد غرامتی به ۲.۷۱ میلیون کاربر خود پرداخت می‌کند که به شدت تحت تاثیر قطعی شبکه قرار گرفته‌اند و در همین راستا مبلغی معادل هزینه ۲ روز از سرویس ماهانه را به آنها پرداخت می کند.

همچنین این شرکت تصمیم دارد ۲۰۰ میلیون ین به تمام ۳۵.۸۹ میلیون مشتری خود از جمله افرادی که غرامت مضاعف دریافت می کنند نیز بپردازد. مبلغ بازپرداخت از صورتحساب ماهانه مشتریان پس از ماه سپتامبر کسر می شود.

ماکاتو تاکاهاشی مدیر KDDI در این باره می گوید: به عنوان یک اپراتور شبکه ارتباطی که باید سرویس های با ثبات برای حفظ زیربنای احتماعی فراهم کند، ما با این نوع رویدادها خیلی جدی برخورد می کنیم.

مبلغ ۲۰۰ میلیون ین براین اساس محاسبه شده که متوسط بازپرداخت برای کاربرانی که هنگام برقراری تماس صوتی با اختلال روبرو شده اند به ازای هر روز ۵۰ ین بوده است. به گفته تاکاهاشی اختلال شبکه ۳ روز طول کشید و شرکت مخابراتی ۵۰ ین اضافی به عنوان عذرخواهی به کاربران اضافه کرده است.