سوال سناتورها از متا درباره میزان دسترسی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار
سوال سناتورها از متا درباره میزان دسترسی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار
آی سی تی نیوز - دو سناتور آمریکایی در نامه ای به مالک فیس بوک از دسترسی توسعه دهندگان نرم افزار در چین و روسیه به داده های کاربران آمریکایی سوالاتی پرسیده اند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مارک وارنر و مارکو روبیو مدیر و نایب مدیر کمیته منتخب اطلاعات سنای آمریکا درباره اسنادی که نشان می دهد توسعه دهندگان نرم افزار در چین و روسیه به داده های کاربران متا دسترسی دارند و ممکن است از آن برای خرابکاری استفاده شود، نامه به متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) نوشتند.

وارنر سناتوری دموکرات و روبیو سناتوری جمهوریخواه است در نامه به مارک زاکربرگ نوشته اند: با توجه به این اسناد به نظر می رسد فیس بوک حداقل از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی مطلع بوده هزاران توسعه دهنده نرم افزار در کشورهایی که پر ریسک قلمداد می شوند (از جمله چین) به مقادیر قابل توجهی از داده های حساس کاربران دسترسی دارند.

در این نامه ذکر شده، طبق اسناد داخلی متا حدود ۹۰ هزار توسعه دهنده در چین به اطلاعاتی درباره کاربران از جمله داده های پروفایل، عکس ها و پیام های خصوصی دسترسی داشته باشند، این درحالی است که فیس بوک حتی نمی تواند در این کشور فعالیت کند.

همچنین بیش از ۴۲ هزار توسعه دهنده نرم افزار در روسیه و کره شمالی به اطلاعات کاربران دسترسی داشته اند.

این اسناد مهر و موم نشده به عنوان بخشی از شکایتی در منطقه شمال کالیفرنیا در سال ۲۰۱۸ آشکار شده است.

در نامه سناتورها آمده است: یکی از نگرانی های ما میزان فعالیت سرویس های اطلاعاتی خارجی براساس این دسترسی هاست که از نفوذ خارجی تا هدف گرفتن و اهداف ضد جاسوسی را شامل می شود.