رویکرد پیشگیرانه جدید برای امنیت سایبری انگلیس
رویکرد پیشگیرانه جدید برای امنیت سایبری انگلیس
کارشناسان معتقدند که باید یک رویکرد پیشگیرانه برای امنیت سایبری در بریتانیا وجود داشته باشد.

به گزارش سایبربان؛ ویل یلوستالو (Ville Ylöstalo)، افسر ارشد امنیت اطلاعات در ناپا (NAPA) گفت که انقلاب دیجیتال کشتیرانی موجی از تغییر را در نحوه انجام تجارت به وجود آورده است. با طیف وسیعی از مزایا، از بهینه‌سازی سفر که هزینه‌ها و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد، تا دفترچه‌های ثبت الکترونیکی که فرآیند گزارش‌دهی را ساده می‌کند، تازه شروع به بازگشایی پتانسیل دیجیتالی‌سازی شده است. کلید این امر دسترسی به داده‌های باکیفیت است : برای طراحی کشتی، عملیات‌ها یا کل اکوسیستم لجستیک دریایی، داده‌ها در دسترس‌تر، پویا و دانه‌دارتر می‌شوند.

کارشناسان معتقدند که داده‌ها خانه جدیدی در فضای ابری پیدا کرده‌اند. از ذخیره‌سازی داده‌ها تا اشتراک‌گذاری، ابر بخش جدایی‌ناپذیر زیرساخت دیجیتال بسیاری از سازمان‌ها است. با این حال، این امر بدون چالش و خطرات نیست.

در حالی که داده‌ها به شرکت‌ها قدرت می‌دهند، می‌توانند در اکوسیستم به هم پیوسته امروزی نیز آسیب‌پذیر باشند و نیاز به ایجاد انعطاف‌پذیری سایبری به عنوان یک صنعت را افزایش دهند. یلوستالو اظهار داشت : «اقدامات مشخصی وجود دارد که می‌توانیم برای به حداقل رساندن اثرات نشت داده‌ها، هک‌ها، حملات سایبری و حوادث، که همگی در حال افزایش هستند، برداریم و از افراد، محموله‌ها، کشتی‌ها و سایر دارایی‌های ارزشمند محافظت کنیم. این کار با بالا بردن اهمیت امنیت داده‌ها و انعطاف‌پذیری سایبری در دستور کارهای تجاری آغاز می‌شود تا همه ما بتوانیم از مزایای دیجیتالی شدن و در عین حال به حداقل رساندن خطر بهره‌مند شویم. با رویکردی فعال به شیوه‌های امنیتی قوی و انعطاف‌پذیری سایبری، می‌توانیم به بهره‌برداری از اکوسیستم دیجیتال متصل‌تر ادامه دهیم و نوآوری، پایداری و سودآوری بیشتری را امکان‌پذیر کنیم.»

به گفته کارشناسان، موفقیت این تلاش‌ها را می‌توان با اتخاذ یک رویکرد فعالانه برای امنیت سایبری، پوشش دادن همه فعالیت‌ها، محصولات و خدمات، در همه مکان‌ها، چندین برابر کرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ نقطه کور، آسیب‌پذیری یا اختلالی در عملیات‌ها وجود ندارد. در عمل، این کار می‌تواند به معنای ارزیابی‌های مکرر ریسک هنگام راه‌اندازی سیستم‌های جدید و همچنین اطمینان از آگاهی همه اعضای تیم و ذینفعان خارجی از مسئولیت مشترک خود در قبال یک هدف مشترک باشد.

وی افزود : «در ناپا، ما این را می‌شناسیم و متعهد به اجرای بهترین شیوه‌های صنعت در زمینه امنیت سایبری هستیم. ما اخیراً گواهینامه «ISO 27001:2013»، یک استاندارد بین‌المللی که الزامات اجرای یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات جامع را تعیین می‌کند، را دریافت کردیم. این گواهی که به‌وسیله انجمن طبقه‌بندی «Bureau Veritas» ارائه شده، تأیید می‌کند که سیستم‌های امنیتی قوی داده‌ها در سراسر فرآیندها و توسعه محصول ما گنجانده شده‌اند تا از محرمانه بودن اطلاعاتی که مشتریان ما به آنها سپرده‌اند در برابر خطرات امنیتی محافظت کنند.»

یلوستالو خاطرنشان کرد کهمدیریت داده‌ها و شیوه‌های امنیتی گواهی ایزو ناپا به شرکا اعتماد به نفس می‌دهد تا از گذار دیجیتالی استقبال کنند، زیرا می‌دانند که پادمان‌های مناسب وجود دارد و آنها را قادر می‌سازد تا به نوآوری، همکاری و محافظت از دارایی‌هایی که بیشترین اهمیت را دارند، ادامه دهند.

محققان براین باورند که با مشاهده مزایای ملموس و مزیت رقابتی دیجیتالی‌سازی و با اذعان به نیاز به حفاظت از این پیشرفت، معتقدیم صنعت باید بالاترین استانداردها را از شرکای خود نیز انتظار داشته باشد.

با ظهور فن‌آوری‌های جدید و راه‌حل‌های دیجیتالی هیجان‌انگیز، یک چیز واضح است : هیچ بازگشتی برای صنعت وجود ندارد. بنابراین، کارشناسان اعتقاد دارند که داشتن یک رویکرد مشارکتی بسیار مهم خواهد بود تا بتوان به طور جامع و سیستماتیک آسیب‌پذیری‌ها را برای ایجاد یک اکوسیستم امن دیجیتالی، افزایش آگاهی در صنعت در مورد خطرات، ارائه آموزش‌های بهتر، ایجاد فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریتی بهتر و با انجام دادن شناسایی و رفع کرد. بنابراین، انعطاف‌پذیری سایبری را باید افزایش داد.