تشکیل پلیس ویژه ردیابی هکرها در استرالیا
تشکیل پلیس ویژه ردیابی هکرها در استرالیا
استرالیا یک مدل جدید پلیس سایبری را به طور رسمی راه اندازی کرده تا تلاش ها برای ردیابی سندیکاهای جرائم سایبری را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که اخیراً میلیون ها نفر ساکن استرالیا قربانی حملات سایبری شده اند.

«مدی بانک پرایوت» بزرگترین بیمه گذار سلامت استرالیا ماه گذشته با یک حمله سایبری عظیم روبرو شد. این در حالی است که استرالیا با افزایش حمله هک خسارت بار دست و پنجه نرم می کند.

حداقل ۸ شرکت از جمله اپتوس (زیر مجموعه سنگاپور تله کامونیکیشنز)، دومین شرکت مخابراتی بزرگ استرالیا گزارش های هک از ماه سپتامبر را ثبت کرده است.

کلر اونیل وزیر کشور استرالیا پروژه شراکت بین پلیس فدرال این کشور (AFP) و اداره سیگنال های استرالیا (Australian Signals Directorate) را به طور رسمی اعلام کرد. اداره سیگنال های استرالیا ارتباطات الکترونیکی کشورهای خارجی را رهگیری می کند تا نظارت جدید و سختگیرانه تری بر جرم های سایبری داشته باشد.

به گفته اونیل، ۱۰۰ افسر پلیس بخشی از این شراکت جدید بین دو آژانس فدرال استرالیا هستند که به عنوان «عملیات مشترک علیه سندیکاهای جنایتکاران سایبری» عمل خواهند کرد.

این نیروی ضربتی مجرمانی را ردیابی می کند که مسئولیت جرم های مخرب را بر عهده دارند.

بیانیه مذکور در حالی اعلام می شود که AFP اعلام کرد هکرهای مستقر در روسیه به مدی بانک حمله انجام داده اند. طی آن حمله داده های بیش از ۱۰ میلیون مشتری فعلی و سابق شرکت فاش شد.