افزایش ۱۵ برابری حملات دیداس به شرکت‌های روس
افزایش ۱۵ برابری حملات دیداس به شرکت‌های روس
حملات دیداس به شرکت‌های روسیه 15 برابر افزایش‌یافته است.

به گزارش سایبربان؛ یافته‌های شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیت اطلاعات و حفاظت در برابر حملات دیداس استورم وال (StormWall) نشان می‌دهد شمار حملات دیداس به شرکت‌های روسیه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۵ برابر افزایش‌یافته است.

در گزارش این شرکت اعلام‌شده است: متخصصان شرکت استورم وال با تجزیه‌وتحلیل حملات دیداسی که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ روی شرکت‌های روسیه هدف‌گذاری شده بودند پی بردند تعداد کل حملات در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۱۵ برابر افزایش‌یافته است. حمله خیزترین بخش‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۲، بخش مالی (۳۲% از کل حملات)، خرده‌فروشی (۱۴% از تعداد کل حملات) و بخش لجستیک (۱۰% از تعداد کل حملات) بودند.

در نیمه اول سال ۲۰۲۲، حداکثر قدرت یک حمله ثبت‌شده ۷۰۰ هزار درخواست اچ‌تی‌تی‌پی در ثانیه بوده است. همچنین مدت‌زمان حملات نیز طی این مدت افزایش‌یافته است. در آغاز سال ۲۰۲۲، حملات به‌طور میانگین ۷ ساعت به طول انجامیده است. این در حالی است که در پایان سال ۲۰۲۱، حملات به‌طور متوسط ۳ ساعت طول می‌کشیده است. در حال حاضر نیز برخی از حملات هفته‌ها طول می‌کشد.

به گفته کارشناسان، برای سازمان‌دهی حملات سایبری، هکرها هم از ابزارهای عمومی استاندارد که در اصل برای آزمایش و نه برای انجام حملات اختصاص‌یافته‌اند و هم از ابزارهای توسعه‌یافته ویژه استفاده می‌کنند.