مدرسه مجازی ایران به‌زودی افتتاح می‌شود
مدرسه مجازی ایران به‌زودی افتتاح می‌شود
مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی گفت: تلاش می‌شود که دیگر هیچ دانش‌آموزی به لوازم التحریر خارجی نگاه نکند.

به گزارش فارس، حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در نشست خبری  که امروز در مجتمع شهرک قدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه معتقدیم توسعه ظرفیت های موجود در عرصه تولید محصولات نوشت افزار ایرانی تنها در آموزش و پرورش و با اهتمام کانون قابل تحقق است، گفت: حتما این موضوع را حمایت می‌کنیم که به نقطه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: وقتی دانش‌آموز در دبستان از لوازم التحریر استفاده می‌کنند که توسط کارشناسان و دلسوزان ایرانی است، حس خودباوری و هویت ملی تقویت می‌کند.

خان‌محمدی با اشاره به عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی به شهرهای مختلف، گفت: وقتی این موضوع به فرهنگ تبدیل شود دیگر دانش‌آموز به لوازم التحریر خارجی نگاه نمی‌کند.

وی به پویش همه حاضر اشاره کرد و افزود: یک میلیون بسته با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع می شود که سعی این است که دانش‌آموزی به دلیل نداشتن لوازم‌التحریر به دلیل گرانی از تحصیل باز نماند.

خان‌محمدی ادامه داد: در این طرح بیشترین استان‌ها که چالش داشتیم و نرخ بازماندگی از تحصیلی بالاست، دانش‌آموز که امکانات تأمین کتاب ندارند، تأمین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امسال دوم مهر میزبان همه دانش‌آموزان هستیم و اگر دانش‌آموز محرومی را می‌شناسید به دفتر قرارگاه در ادارات آموزش و پرورش معرفی کنید.

وی تصریح کرد: برای بازماندگانی که کدشان ثبت شده است تلاش می کنیم که به مدرسه برگردانیم و با جسارت هم بر می گردانیم و با دو نهاد نیز تفاهم‌نامه داشتیم.همچنین مدرسه مجازی ایران به‌زودی افتتاح می‌شود که آموزش مجازی و خدمات حضوری ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ مدرسه داریم که یک دانش‌آموز دارد.