دستگیری کلاهبرداران میلیاردی شبکه شاد
دستگیری کلاهبرداران میلیاردی شبکه شاد
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری دو کلاهبرداری خبر داد که با ایجاد چندین اکانت در شبکه شاد با نام اپراتور پشتیبان از بیش از صد نفر کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش فارس، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۲ نفر کلاهبردار اینترنتی خبر داد که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی ، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌شان در شبکه اجتماعی تلگرام و کلاهبرداری از مخاطبین آنها، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و در تحقیقات اولیه مشخص شد مجرمین با ایجاد چندین اکانت در شبکه شاد با نام اپراتور پشتیبان، پیامی تحت عنوان حذف حساب کاربری برای کاربران ارسال کرده و افراد را ترغیب می کنند که جهت تایید هویت خود کد ۵ رقمی که از طریق پیامک برای آنها ارسال می گردد را برای پشتیبان ارسال کنند.

سرهنگ گودرزی افزود: پس از ارسال کد برای سارقین توسط کاربران شبکه آموزشی شاد -که عموما قشر نوجوان هستند- این شیادان با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی تلگرام افراد با سوءاستفاده از شماره تلفن و هویت آنها اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین شکات می کردند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه این پرونده تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر شاکی داشته و تعداد شکات پرونده همچنان در حال افزایش است بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بررسی همه جوانب پرونده و بکارگیری روش های فنی و علمی موفق شدند متهمین را در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو مجرم را در محل اختفای خود در حاشیه تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه این باند بیش از بیست میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خاطرنشان کرد: این مجرمین با سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی از کاربران شبکه آموزشی شاد که بیشتر از طیف سنی نوجوانان بودند اقدامات مجرمانه خود را پیش برده بودند و زندگی شهروندان زیادی را بازیچه اهداف شوم خود قرار داده بودند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید رمز دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.