نیاز اکوسیستم نوآوری در کشور به فضای گفتمان
نیاز اکوسیستم نوآوری در کشور به فضای گفتمان

منتور و بنیانگزار پلتفرم مبادلات رمز ارز “یوبیتکس” در نشست خبری که در سالن ۷ نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با تاکید بر اینکهامروزاکوسیستم نوآوری در کشور به شکل نگران کننده ای ناامیدکننده است، گفت: اگر تا دیروز نخبه های کشور مهاجرت می کردند،امروز کسب و کارها مهاجرت می کنند که مسوولان باید به این مورد […]

منتور و بنیانگزار پلتفرم مبادلات رمز ارزیوبیتکسدر نشست خبری که در سالن ۷ نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با تاکید بر اینکهامروزاکوسیستم نوآوری در کشور به شکل نگران کننده ای ناامیدکننده است، گفت: اگر تا دیروز نخبه های کشور مهاجرت می کردند،امروز کسب و کارها مهاجرت می کنند که مسوولان باید به این مورد مهم بیشتر توجه کنند.

عیسی کشاورز افزود: اکوسیستم نوآوری در کشور به یک فضای گفتمان نیاز دارد و در این راستا مسوولان دولتی را به گفت و گو دعوتمی کنیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود  فضای نگران کننده پیش رو برداشته شود. البته این ما  ناامیدیم نیستیم بلکه می خواهیمفرصت ها را از دست ندهیم.

ببیانگذار یوبیتکس این نوید را داد که پلتفرم های  فین تک، رمز ارز و بلاکچین  ظرف سالهای آینده همانطور که روزی اسنپ، تپسی ودیجی کالا به شکل استارت آپ در نمایشگاه الکامپ شرکت می کردند واکنون به اقتصادی بزرگ تبدیل شده اند، روزی پیشرو بازارخواهندد بود و بازار فناوری کشور را در دست خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت و نجات نهادهای بانکی، پولی و صندوق های اعتباری در کشور استفاده از ظرفیت نهفته در حوزهبلاکچین است، گفت: هم اکنون بخشی از حاکمیت ارزش و اهمیت این حوزه را شناخته و آن را به رسمیت می شناسد اما در سمت مقابلیک نهاد دیگر کاملا موضع گیری می کند. متاسفانه  وقتی برای بخشی از حاکمیت از بلاکچین و رمزارز تعریف می کنیم ، موضع گیریدارند و احساس می کنند که فحش می دهیم در صورتی که اگر سازمان تاکسیرانی  بجای اینکه خود را در فرایند سنتی گیر اندازد یکروزی اهمیت اسنپ را می پذیرفت ، اکنون  نه تنها در تعارض منافع نبود بلکه یکی از مهمترین سهام داران آن بود.

blank

کشاورز اضافه کرد: با وجود  شرایطی که در فضای کشور حاکم است، بخش خصوصی جرات سرمایه گذار ندارد و این شایسته نیستهر کس را به شکلی از گردونه اقتصادی کشور خارج کنیم و کار را به دست مجموعه هایی بسپارند که فاقد دانش لازم هستند و شرایطلازم برای زیستن در دنیای پر از پیچیدگی را ندارند.

وی همچنین با بیان اینکه بحث اکوسیستم نوآوری در کشور باید چهار مرحله را برای پیشرفت طی کند، گفت: مرحله نخست، کاربردفناوری است که در این بخش هنوز فضای زیرساخت کامل آماده نیست و استانداردهای لازم را نداریم.مرحله دوم مدیریت فناوری استکه متاسفانه در این بخش نیز هنوز سازمانی که بتواند این حوزه را تبیین کند وجود ندارد. مرحله سوم بحث تولید فناوری و نوآوری است. در واقع حمایت های مالی که به تولیدکننده جرات ریسک دهد بسیار کم رنگ است و در آخر پیش بینی فناوری است که در این بخش هنوزراه زیادی داریم.

وی تصریح کرد: انجمن ها و سازمان های مردم نهاد باید به صورت قوی تر و متمرکز یک خود نظارتی و خود اصلاح گری در این حوزهانجام دهند و دولت نه مسوولیت بپذیرد و نه دخالت کند.

در بخش دیگری از این نشست خبری که در غرفه یوبیتکس در سالن ۷ نمایشگاه الکامپ بیست و ششم برگزار شد، محمد یعقوبیبنیانگزار یوبیتکس توضیحاتی در مورد نحوه شکل گیری این پلتفرم رمز ارز ارایه کرد و گفت:  با توجه به تحریم ها و شرایط داخلی کشورتوانستیم پلتفرمی مناسب در اختیار مشتریان قرار دهیم که پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی افزود: یکی از چالش های یوبیتکس معامله کاربرانی بود که هیچ دانشی از کریپتو نداشتند. از این رو دوره های آموزشی رایگانبرای مشتریان خود در نظر گرفتیم تا درگیر کلاهبرداری نشوند.

وی اضافه کرد: یوبیتکس با هم اندیشی صاحب نظران اقتصادی  و افراد صاحب نظر و اعتماد آفرینی در تراز جهانی به وجود آمد وقابلیت معامله بیش از ۱۵۰ رمز ارز را دارد.