«پانزی» روش جدید کلاهبرداری ارزهای دیجیتال است
«پانزی» روش جدید کلاهبرداری ارزهای دیجیتال است

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا‌ گفت: کلاهبرداران سایبری با ترفند سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه از کاربران به شیوه پانزی کلاهبرداری می‌کنند. سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع «کلاهبرداری […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا‌ گفت: کلاهبرداران سایبری با ترفند سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه از کاربران به شیوه پانزی کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع «کلاهبرداری با ترفند سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز» پرداخت و اظهار داشت:
کلاهبرداران سایبری با بهره‌گیری از شگردهای مختلف نظیر تبلیغات گسترده برای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه، از کاربران به شیوه پانزی کلاهبرداری می کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: پانزی ترفندی برای کلاهبرداری است که در آن یک کلاهبردار یا همان طراح پانزی، به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه‌گذاران خواهد داد و برای اعتماد سرمایه گذاران در ابتدا از پول افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می‌شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب سیستم شوند.

وی گفت: این طرح در نهایت به دلیل اشباع شدن و عدم وجود سرمایه‌گذار جدید نابود شده و معمولا کلاهبردار با مقدار زیادی پول متواری می‌شود.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: فروش رمز ارزهای جعلی یا شبیه سازی شده نیز از دیگر شگردهای رایج کلاهبرداران حرفه ای در این حوزه است.