شناسایی خالق نرم‌افزارهای جاسوسی در ملبورن
شناسایی خالق نرم‌افزارهای جاسوسی در ملبورن
خالق نرم‌افزارهای جاسوسی در ملبورن، یک فرد 24 ساله، شناسایی شد.

به گزارش سایبربان؛ یک مرد ۲۴ ساله استرالیایی به عنوان مغز متفکر و خالق نرم‌افزارهای جاسوسی مورد استفاده عاملان خشونت خانگی و سایر مجرمان سایبری شناسایی شده است.

این فرد ملبورنی، ۱۵ ساله بود که ظاهراً تروجان دسترسی از راه دور مانیتور قریب‌الوقوع را ایجاد کرد که پس از نصب به مجرمان اجازه می‌داد رایانه‌های قربانیان را کنترل، اطلاعات شخصی آنها را سرقت و وب کم و میکروفون آنها را روشن کنند.

این برنامه حدود ۳۵ دلار هزینه داشت و ظاهراً در انجمنی که به هک اختصاص داده شده بود تبلیغ شده بود.

حدود ۱۴۵۰۰ نفر در ۱۲۸ کشور به خرید آن پرداختند، که باعث شد پلیس فدرال استرالیا فکر کند ده‌ها هزار قربانی این نرم‌افزارهای جاسوسی در سراسر جهان وجود دارد.

در استرالیا، بیش از ۲۰۰ نفر این جاسوس‌افزار را خریداری کردند که از جمله خریداران ۱۴ کاربر پی پال بود که دستور خشونت خانگی علیه آنها داشتند. پلیس استرالیا گفت که از این ۱۴ نفر، ۱۱ نفر خرید خود را در زمانی که سفارش فعال بود یا ظرف ۲ سال پس از صدور آن، انجام دادند.

یکی دیگر از خریداران در ثبت‌نام مجرمان جنسی کودک بود.

کریس گلدسمید (Chris Goldsmid)، فرمانده عملیات‌های جرایم سایبری استرالیا، عنوان کرد که یکی از عناصر کلیدی نرم‌افزار ماهیت پنهان آن است؛ درواقع جرایم سایبری فقط یک جنایت علیه رایانه‌ها یا شبکه‌های رایانه‌ای نیست، بلکه این جرایم تأثیرات دنیای واقعی از جمله تسهیل تعقیب و خشونت خانگی دارند.

برای اولین بار در جهان، پلیس نه تنها کاربران نرم‌افزار، بلکه قربانیانی را که ۴۴ نفر در استرالیا بودند را کشف کرده است.