اختلال ۱ هفته‌ای در سامانه روابط کار و سردرگمی مردم
اختلال ۱ هفته‌ای در سامانه روابط کار و سردرگمی مردم

آی‌سی‌تی نیوز – یک هفته است که احراز هویت سامانه جامع روابط کار از طریق پیشخوان‌های دولت با مشکلاتی روبرو شده و مراجعات حضوری برای این اقدام بی نتیجه مانده است. سامانه جامع روابط کار با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات در حوزه روابط کار راه اندازی شده است و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، آموزش […]

آی‌سی‌تی نیوز – یک هفته است که احراز هویت سامانه جامع روابط کار از طریق پیشخوان‌های دولت با مشکلاتی روبرو شده و مراجعات حضوری برای این اقدام بی نتیجه مانده است.
سامانه جامع روابط کار با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات در حوزه روابط کار راه اندازی شده است و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، آموزش ایمنی نیرو‌های کار، ثبت و تایید و پیگیری قرارداد‌های کار، بیمه بیکاری، حمایت از مشاغل، شناسایی واحد‌های مشکل‌دار، شورا‌های سازش و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

تمامی مراحل دادرسی و شکایات کارگر و کارفرمائی به صورت الکترونیکی توسط سامانه جامع روابط کار انجام می‌شود و کارگران جهت ثبت شکایت، با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور که هنگام احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت دریافت می‌کنند می‌توانند وارد سامانه شده و شکایت خود را به ثبت برسانند. همچنین کارفرمایان نیز برای اطلاع از شکایت ثبت شده و روند دادرسی باید از همین طریق مراحل احراز هویت را انجام دهند.

اختلال در سامانه جامع روابط کار/ نابسامانی مردم را سردرگم کرده است

حدود یک هفته است که احراز هویت از طریق پیشخوان‌های دولت با مشکلاتی روبرو شده و مخاطبان با خبرگزاری میزان خبر از عدم احراز هویت و اختلال در سامانه جامع روابط کار را می‌دهند.

افرادی که در این مدت برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردند از عدم دریافت نام کاربری و پسورد برای ورود به سامانه جامع روابط کار گلایه کردند.

در حال حاضر کارفرمایانی که از آن‌ها شکایت بعمل آمده با مشکلات فراوانی روبرو شده اند و کسانی که در روز‌های اخیر از طریق دفاتر پیشخوان درخواست احراز هویت کرده اند بعد از گذشت چند روز هنوز نام کاربری و کلمه برای آن‌ها ارسال نشده است.

هرچند سامانه احراز هویت انلاین نیز مدتی است برقرار شده، اما شامل نامه‌هایی که از سوی اداره کار برای کافرمایان ارسال می‌شود، نمی‌گردد و در نامه قید شده است که حتما باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

در سامانه احراز هویت انلاین نیز تاکید شده است کسانی که دارای پرونده هستند و شکایتی میان کارگر و کارفرما صورت گرفته است نمیتوانند از این طریق احرای هویت انجام دهند و حتما باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

از آنجایی که اطلاع یافتن از جزییات پرونده منوط به مراجعه به سامانه است و سامانه دچار مشکل شده است، افراد نمیدانند چه کسی از آن‌ها شکایت کرده و تاریخ رسیدگی نیز مشخص نیست که این مسئله می‌تواند عواقب جدی برای اشخاص حقیقی و حقوقی درگیر پرونده‌ها داشته باشد.

آنطور که خبرگزاری میزان کسب اطلاع کرده است، نه پشتیبانی سامانه جامع کسب و کار، نه پیشخوان دولت و نه وزارت کار مسئولیت این نابسامانی را برعهده نمی‌گیرند و در هنگام تماس یا مراجعه به این نهاد‌ها برای پیگیری ماجرا، پاسخ قانع کننده‌ای ارائه نمی‌شود که این موضوع موجب سردرگمی مردم شده است.

با وجود تماس‌های خبرنگار میزان با مسئولان ذیربط تا لحظه تنظیم این خبر نتیجه‌ای حاصل نشده است.

اختلال در سامانه جامع روابط کار/ نابسامانی مردم را سردرگم کرده است

اختلال در سامانه جامع روابط کار/ نابسامانی مردم را سردرگم کرده است

اختلال در سامانه جامع روابط کار/ نابسامانی مردم را سردرگم کرده است