آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد
آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد
آی سی تی نیوز - در آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی، اخذ استعلامات کاغذی ایثارگری برای کلیه دستگاه های اجرایی حذف و همچنین مقرر شد تا در مورد پایگاه داده مکان محور شرکت ملی پست، کمیته ای به منظور ارایه راهکارهای اجرایی برای تبادل داده میان دستگاه های اجرایی و احصای سرویس ها قابل ارایه تشکیل شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیروز (شنبه) چهل و یکمین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی به ریاست رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی برگزار شد.
در این جلسه در جهت اجرای قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی، مصوب شد تا گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی متولی پایگاههای اطلاعات پایه به مراجع مربوطه از جمله مجلس و شورای عالی فضای مجازی ارایه شود.
همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، اخذ استعلام کاغذی ایثارگری از بنیاد شهید برای کلیه دستگاه های اداری حذف شد و بر همین اساس خدمات این حوزه باید تنها بصورت برخط در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام شود.
علاوه بر آن گزارشی از پایگاه داده و اطلاعات مکان محور موسوم به GNAF شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ارایه و مقرر شد تا کمیته ای با عضویت شرکت ملی پست، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی تشکیل تا نسبت راهکارهای اجرایی لازم برای تبادل داده و احصا سرویس‌های قابل ‌ارائه و همچنین تکمیل و بروز رسانی پایگاه مکان محور نشانی (کدپستی، GNAF و شرح نشانی استاندارد) با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو و مشارکت مردمی به کارگروه ارایه کنند.
ضمنا اعلام شد که جلسه بعدی کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی در نیمه دوم فروردین سال آینده برگزار می شود و در این جلسه گزارش پایگاه رفاه ایرانیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی و پایگاه اعتبارسنجی توسط بانک مرکزی ارایه می شود.