برگزاری جشن سبز شدن ارتباطی استان چهارمحال بختیاری در هفته دولت
برگزاری جشن سبز شدن ارتباطی استان چهارمحال بختیاری در هفته دولت
آی سی تی نیوز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که در صورت همراهی شهرداران و مدیران شهری و استانی در تمام شهر‌های استان چهارمحال و بختیاری می‌توانیم جشن سبز شدن استان در حوزه ارتباطاتی از تکمیل پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا تکمیل پوشش شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری را در هفته دولت برگزار کنیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲) در ادامه سلسله جلسات هفتگی با استانداران به‌منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی استان‌ها و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها میزبان غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری بود.
وزیر ارتباطات در این دیدار پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را مهمترین پروژه ارتباطی کشور دانست و تأکید کرد که این پروژه زیر ساخت توسعه کشور و استان خواهد بود با تکمیل آن چهره ارتباطات شهر‌ها دچار تحول خواهد شد و اثرات آن را می‌توان در سایر حوزه‌ها مشاهده کرد.
وی این پروژه را یک پروژه‌امیدبخش خواند و تأکید کرد که با اتصال منازل و کسب و کار‌ها به شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری و دسترسی مردم به سرعت‌های تا هزار مگابیت بر ثانیه می‌توان میزان رضایت‌مندی در جامعه را افزایش داد.
زارع پور اجرا و تکمیل پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را منوط به همراهی مدیران شهری و استانی دانست و گفت: با توجه به تحولی که این پروژه می‌تواند در شهر‌ها ایجاد کند خود شهرداری‌ها باید پیگیر اجرای آن در شهر خود باشند و هر روز تأخیر در انعقاد تفاهم نامه با اپراتور مجری طرح، می‌تواند اجرای پروژه را نیز با تأخیر مواجه کند.
وی افزود: هنوز شهر‌هایی در استان هستند که تفاهم نامه اجرای پروژه را منعقد نکرده‌اند و‌ امیدواریم تا پیش از پایان سال شهرداران این شهر‌ها این تفاهم نامه‌ها را امضا کنند و اجازه ندهند تا بیش از این، شاهد تأخیر در اجرای پروژه در استان باشیم؛ چرا که پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها یک پروژه ملی و پروژه دولت سیزدهم محسوب می‌شود و باید طبق زمان‌بندی اعلام شده به اتمام برسد.
وزیر ارتباطات در خاتمه تأکید کرد: در صورت همراهی شهرداران و مدیران شهری و استانی در تمام شهر‌های استان چهارمحال و بختیاری می‌توانیم جشن سبز شدن استان در حوزه ارتباطاتی از تکمیل پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا تکمیل پوشش شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری را در هفته دولت برگزار کنیم.
غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به پروژه ارتباطی در استان گفت: قطعاً یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور و استان توسعه ارتباطات است که با مدیریت خوب فعلی وزارت ارتباطات به خوبی شاهد پیشرفت و توسعه ارتباطات چه در سطح کشور و چه در سطح استان چهار محال و بختیاری هستیم.
وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف به ویژه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها اعلام آمادگی کرد که این پروژه را شخصاً در استان هدایت و مدیریت کند و مدیران شهری و استانی را برای تسریع در اجرای آن پای کار بیاورد.
در ابتدای این جلسه مرتضی بلالی دهکردی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گزارشی از وضعیت ارتباطی استان ارایه کرد که در بخشی از این گزارش با اشاره توسعه ارتباطات در روستا‌ها گفت: از ۵۷۵ روستای بالای بیست خانوار استان ۵۳۳ روستا یعنی در حدود ۹۳ درصد روستا‌ها با شبکه ارتباطی پرسرعت متصل شده‌اند.
به گفته وی تنها ۴۲ روستای دیگر در استان باقی مانده است که عمده آن‌ها روستا‌های صعب العبور و فاقد زیرساخت‌های لازم از جمله برق و جاده هستند و با وجود شرایط سخت برای ایجاد دسترسی در روستا‌های باقی مانده، بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال جاری به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.
بلالی با اشاره به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان نیز گفت: استان چهارمحال و بختیاری دارای ۴۳ شهر است که تاکنون با ۵ شهرداری تفاهم نامه اجرای پروژه امضا شده است و در دو شهر آلونی و سفید دشت نیز این پروژه به پایان رسیده و در یک شهر نیز پروژه در حال اجرا است. همچنین ۱۵ شهر دیگر آماده انعقاد تفاهم نامه هستند که به زودی این تفاهم نامه‌ها امضا خواهد شد.