کاربران فعال پیام‌رسان‌های بومی به بیش از ۱۰۷ میلیون رسیدند
کاربران فعال پیام‌رسان‌های بومی به بیش از ۱۰۷ میلیون رسیدند
آی سی تی نیوز - مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:پیامرسان های بومی در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با مهر در خصوص وضعیت کاربران پیام‌رسان‌های بومی در کشور گفت: در حال حاضر پیام‌رسان‌های روبیکا، ایتا، بله، گپ، آی گپ و سروش پلاس ماهانه در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

وی افزود: به ترتیب پیام‌رسان‌های روبیکا با ۴۴ میلیون و ایتا با حدود ۳۰ میلیون، بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: پیام‌رسان ایتا با تجربه رشد ۸ برابری طی ۱۸ ماه گذشته و پس از آن پیام‌رسان روبیکا با تجربه رشد ۳ برابری طی همان بازه زمانی، بیشترین رشد را از منظر کاربران فعال ماهانه به خود اختصاص داده‌اند.

مظفری در ادامه به افزایش کاربری و خدمات پیام‌رسان‌های بومی اشاره و تصریح کرد: همچنین طی یکسال گذشته پیام‌رسان‌ها تلاش کردند علاوه بر اضافه کردن خدماتی نظیر پیام‌های صوتی و تصویری، گروه‌های صوتی و همچنین خدماتی نظیر دریافت کد پستی و یا خلافی خودرو، کاربری خود را افزایش داده و علاوه رفع نیاز پیام رسانی، خدمات کاربردی را هم ارائه کنند.

وی امکان اتصال متقابل را یکی از امکاناتی دانست که پیام‌رسان‌های ایرانی را از پیام‌رسان‌های خارجی متمایز می‌کند و در این خصوص گفت: یکی از امکاناتی که پیام‌رسان‌های ایرانی را از انواع مشابه خارجی متمایز می‌کند، امکان اتصال متقابل (MXB) است که کاربران می‌توانند بدون در نظر گرفتن نوع پلتفرم به تبادل پیام بپردازند. بله، ایتا، آی گپ و گپ پیام‌رسان‌هایی هستند که در حال حاضر به یکدیگر متصل‌اند و کاربران آنها می‌توانند پیام‌های متنی خود را تنها با نصب یکی از این پیام‌رسان‌ها رد و بدل کنند. تا کنون بیش از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها استفاده کرده‌اند.

مظفری ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف ایجاد امکان اتصال متقابل (MXB) ،سهولت استفاده برای کاربران در برقراری ارتباطات، افزایش رقابت بین پیام‌رسان‌های کوچک‌تر، افزایش محدوده مخاطبان کسب و کار، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان پیام‌ها و جلوگیری از حملات فیشینگ و اسپم است.