چین: آینده مشترک در فضای مجازی
چین: آینده مشترک در فضای مجازی
آی سی تی نیوز -آی سی تی نیوز - از آنجایی که مسئولیت توسعه و مدیریت اینترنت برای تمام بشریت است، می توان آینده ای مشترک در فضای مجازی برای همگان ایجاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از سی جی تی ان، چین دستاوردهای خود را در زمینه ایجاد جامعه ای با آینده مشترک در فضای سایبری به اشتراک گذاشت و چشم انداز همکاری بین المللی را ترسیم کرد.

این دستورالعمل با عنوان «به طور مشترک یک جامعه با آینده مشترک در فضای مجازی بسازید» توسط دفتر اطلاعات شورای دولتی چین منتشر شد. این دستورالعمل متشکل از یک پیشگفتار، چهار فصل و یک نتیجه گیری است.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس جهانی اینترنت (WIC) در شهر ووژن، استان ژجیانگ در شرق چین، در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵، از همه کشورها خواست تا به طور مشترک جامعه ای با آینده مشترک در فضای مجازی بسازند.

اما از نظر مقامات چینی امروزه مدیریت فضای مجازی با توسعه سریع اینترنت با مشکلات برجسته تری مواجه است. علاوه بر مشکلاتی مانند توسعه نامتوازن و مقررات نامناسب، در این سند در مورد تهدید هژمونی و برتری جویی سایبری هشدار داده شده، زیرا برخی کشورها از اینترنت و فناوری اطلاعات برای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و درگیر شدن در نظارت و کنترل سایبری در مقیاس بزرگ استفاده می کنند.

در این سند با اشاره به وضعیت پیچیده امنیت سایبری که به طور فزاینده ای پیچیده تر هم شده، توسعه، استفاده و مدیریت خوب اینترنت و سودمندتر کردن آن برای بشریت، مسئولیت همه افراد اعلام شده است.

در این سند آمده است: «چین با بیشترین تعداد کاربران اینترنت در جهان، روندهای اساسی عصر اطلاعات را درک می کند؛ از رویکرد مردم محور حمایت می کند؛ و از حکومت جهانی مبتنی بر مشاوره گسترده، مشارکت و مزایای جمعی حمایت می کند. ما تلاش می‌کنیم تا اهداف توسعه مبتنی بر نوآوری، امنیت، نظم، برابری، احترام، باز بودن و منافع مشترک را در فضای سایبری محقق کنیم تا فضای سایبری جامعه‌ای به نفع همه بشریت باشد. اصول اساسی از جمله احترام به حاکمیت سایبری، حفظ صلح و امنیت، ارتقای فضای باز و همکاری و حفظ نظم باید رعایت شود.».