چالش قانونگذاران اروپا برای توافق درباره قوانین هوش مصنوعی
چالش قانونگذاران اروپا برای توافق درباره قوانین هوش مصنوعی
آی سی تی نیوز -قانونگذاران اروپایی هنوز درباره چند موضوع مرتبط با قوانین جدید هوش مصنوعی به توافق نرسیده‌اند. به گفته منابع آگاه، همین مساله توافق درباره قوانین را تا دسامبر ۲۰۲۳ میلادی به تعویق می‌اندازد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پیش از این پارلمان اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه درباره قوانین هوش مصنوعی به توافق رسیده‌اند. آنها تاکنون سه بار گفت و گو که جلساتی میان اعضای آلمان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، داشته اند و مذاکره کرده‌اند تا به نسخه نهایی قوانین دست یابند.

مذاکره چهارم در حالی برگزار شده است که قانونگذاران اتحادیه اروپا قرار است درباره موضع خود درباره ایجاد مدل‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی پرخطر بحث کنند.

اسپانیا که ریاست اتحادیه اروپا تا ماه دسامبر ۲۰۲۳ را برعهده دارد، خواهان دستیابی به توافق است و راه‌حل‌هایی را برای تسریع این فرایند اعلام کرده‌ است. این موارد شامل روش چند مرحله‌ برای قانونمندسازی مدل‌های بنیادینی است که بیش از ۴۵ میلیون کاربر دارند.

همچنین اسپانیا خواهان افزایش مسئولیت های مدل‌های بنیادین توانمند (مانند چت جی‌پی‌تی) از جمله بررسی منظم برای کشف آسیب پذیری های احتمالی است.

مخالفان این امر مدعی هستند پلتفرم های کوچکتر ممکن است به همین اندازه پرخطر باشند.

اسپانیا اعلام کرد قبل از دور چهارم مذاکره با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا درباره راه‌حل ها و مصالحات احتمالی گفتگو کرده‌ است. هر چند بعید است در این دور مذاکره توافقی انجام شود.

احتمالا دور پنجم مذاکرات در اوایل دسامبر برگزار شود. شکست در دستیابی به توافق درباره قوانین هوش مصنوعی سبب می شود، مذاکرات به اوایل سال آینده میلادی کشیده شود و پس از آن نیز ممکن است به دلیل انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا از مسیر خود منحرف شود