هکرها اطلاعات بازی و کارمندان اکتیویژن را دزدیدند
هکرها اطلاعات بازی و کارمندان اکتیویژن را دزدیدند
آی سی تی نیوز - هکرهای ناشناس اطلاعات داخلی شرکت اکتیویژن از مشهورترین سازندگان انواع بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی را سرقت کردند.

به گزارش مهر به نقل از تک کرانچ، گروه تحقیقاتی امنیت سایبری و بدافزار vx-underground تصاویری از داده‌هایی که ظاهراً از Activision به سرقت رفته را منتشر کرد، از جمله اطلاعات برنامه‌ریزی‌شده برای انتشار در مورد بازی تیراندازی اول شخص محبوب فراخوان وظیفه.

روز دوشنبه، وبلاگ بازی Insider Gaming اعلام کرد پس از به دست آوردن “کل” داده‌های هک شده، که توسط vx-underground منتشر نشده بود، نشت و سرقت داده را تأیید کرده است.

بر همین اساس، هکرها اطلاعات کارمندان مانند نام کامل، ایمیل، شماره تلفن، حقوق، محل کار، آدرس و موارد دیگر را سرقت کردند.

سخنگوی اکتیویژن در واکنش بیانیه زیر را منتشر کرد: «امنیت داده‌های ما بسیار مهم است و ما پروتکل‌های جامع امنیت اطلاعات را برای اطمینان از محرمانه بودن آن‌ها در اختیار داریم. در ۴ دسامبر ۲۰۲۲، تیم امنیت اطلاعات ما به سرعت به یک تلاش برای فیشینگ از طریق ارسال پیامک رسیدگی و به سرعت مشکل را برطرف کرد. پس از یک بررسی کامل، ما متوجه شدیم که هیچ اطلاعات حساس کارمندان، کدهای بازی، یا داده‌های بازی‌ها مورد دسترسی قرار نگرفته است.

بررسی‌های vx-underground حاکیست اکتیویژن در ۴ دسامبر پس از اینکه هکرها با موفقیت یک کاربر ممتاز در شبکه را هک کردند، مورد نفوذ قرار گرفت. بررسی دقیق موضوع کماکان ادامه دارد.