هشدار مقامات کانادا در مورد گرانی هزینه‌های اینترنت
هشدار مقامات کانادا در مورد گرانی هزینه‌های اینترنت
آی سی تی نیوز - نخست‌وزیر کانادا به رگولاتوری مخابراتی این کشور دستور داد تا بر روی کاهش هزینه دسترسی مصرف کنندگان به اینترنت تمرکز کند، تغییر سیاستی که برای کمک به شرکت‌های کوچک‌تر طراحی شده است.

به گزارش مهر به نقل از یاهونیوز، دولت کانادا می‌خواهد قوانینی را تنظیم کند تا هزینه دسترسی به اینترنت برای فروشندگان اینترنتی ارزان‌تر باشد و سرعت اتصال آنها به اینترنت نیز بیشتر شود. این کار فضای رقابتی این شرکت‌ها در برابر غول‌های فناوری را بهبود می‌بخشد.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت کانادا در بیانیه‌ای در این مورد گفت: «در حالی که پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده، اما کانادایی‌ها هنوز هم هزینه زیادی برای دسترسی به اینترنت می‌پردازند و فضای رقابت محدود است. قوانین جدید تضمین می‌کند که دسترسی مقرون به صرفه به خدمات مخابراتی با کیفیت بالا، به شکل قابل اعتماد و انعطاف پذیر در تمام مناطق کانادا ممکن شود.»

این تغییر سیاست در بحبوحه تلاش دو شرکت از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی کانادا برای ادغام و نگرانی از اینکه ادغام آنها ممکن است منجر به انحصارطلبی و افزایش هزینه دسترسی به اینترنت شود، صورت می‌گیرد. دو شرکت ارتباطات راجرز و شاو پس از برنده شدن در دو پرونده قضائی که در ماه‌های اخیر با هدف، مقابله با ادغام آنها به جریان افتاده بود، منتظر تأیید نهایی وزارت صنعت کانادا هستند.

مقامات دولتی در یک جلسه توجیهی گفتند که رگولاتوری کانادا، تلاش خواهد کرد تا هزینه دسترسی به اینترنت را از طریق شبکه‌های مختلف فیبر نوری تا حد امکان یکدست کند.