نمایشگاه بین المللی تلکام ۲ دی ماه برگزار می‌شود
نمایشگاه بین المللی تلکام ۲ دی ماه برگزار می‌شود
آی سی تی نیوز - بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام٢٠٢٣)، با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری از ۲ تا ۵ دی ماه برگزار می شود.

به گزارش مهر، حامد بی آزار معاون امور نمایشگاهی در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام٢٠٢٣) که امروز بعد از ظهر با حضور جمعی از اعضای شورای سیاست گذاری نمایشگاه تلکام برگزار شد، گفت: بعد از اخذ مجوزهای لازم، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام٢٠٢٣)، با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری از ۲ تا ۵ دی ماه به مدت چهار روز در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در ۶ سالن از جمله سالن‌های ۵،۶،۷،۸،۹،۱۰، و ۱۱ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین نمایشگاه تلکام در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، افزود: در نمایشگاه تلکام سال ۱۴۰۰ ،۵۵ شرکت وجود داشت اما امروز از جمله ویژگی‌های نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ این است که ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی از کشور چین حضور خواهند داشت.

بی آزار در ادامه گفت: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و جلسات بی تو بی مختلف برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه و نشست‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی دیگر نمایشگاه حضور بیش از ۸۰ نفر از ۳۰ شرکت مختلف به عنوان هیأت تجاری است که از ۹ کشور از جمله روسیه، چین و ترکمنستان سوریه، عراق، ترکیه، افغانستان، ازبکستان میزبان برای بازدید به نمایشگاه می آیند.

داوود ادیب رییس اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا در ادامه در خصوص عدم حضور وزارت ارتباطات در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ گفت: درخواست های لازم برای حضور وزارت ارتباطات در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ داده شده اما وزارت ارتباطات در این نمایشگاه حضور ندارد چرا که زمانی حضور وزارت ارتباطات موثر می شود که استقبال کمی از شرکت های فناور داشته باشیم.

وی افزود:وزارت ارتباطات امسال در نمایشگاه حضور فیزیکی ندارد اما همکاری های لازم در این خصوص صورت گرفته است.