اروپا به واتس اپ مهلت شفاف‌سازی داد
اروپا به واتس اپ مهلت شفاف‌سازی داد
کمیسیون اتحادیه اروپا تا ماه جولای به واتس اپ مهلت داده تا نشان دهد آپدیت قوانین حریم خصوصی پیامرسان که در ماه ژانویه ارائه شده منطبق بر قوانین حمایت از مصرف کننده این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که آپدیت مذکور با شکایت های مختلف از سازمان های حمایت از مصرف کننده در سراسر اتحادیه اروپا روبرو شده است.

سازمان مصرف کننده اروپایی (BEUC) و شبکه اروپایی مقامات مصرف کننده اعلام کردند واتس اپ تغییرات را به طور واضح توضیح نداده و این امر نقض قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا است.

این درحالی است که سازمان های مجری قانون در کشورهای اروپا قدرت اعمال تحریم بر شرکت های ناقض قوانین حمایت از مصرف کننده را دارند.

شبکه همکاری حمایت از مصرف کننده که شامل سازمان های ناظر بر حمایت از مصرف کنندگان در سطح ملی کشورها است در ماه ژانویه نامه ای به واتس اپ فرستاد و خواستار شفاف سازی درباره آپدیت قوانین حریم خصوصی آن شده بود.

رگولاتورهای منطقه اعلام کردند پاسخ واتس اپ آنها را متقاعد نکرده و در نتیجه دومین نامه برای شفاف سازی به شرکت ارسال کردند.

دیدیه ریندرز کمیساریای عدالت اروپا در بیانیه ای در این باره نوشت: واتس اپ باید اطمینان حاصل کند کاربران دقیقاً متوجه شده اند با چه مواردی موافقت کرده اند و با چه شیوه ای از داده های خصوصی آنها برای مقاصد تجاری استفاده می شود و به خصوص چگونه از داده های آنها برای ارائه سرویس به شرکای تجاری استفاده می شود.