نخستین نمایشگر ال ای دی شفاف جهان رونمایی شد
نخستین نمایشگر ال ای دی شفاف جهان رونمایی شد
آی سی تی نیوز - یک شرکت کره ای نخستین نمایشگر میکرو ال ای دی شفاف جهان با ۳ طراحی مختلف و ضخامت حدود یک سانتیمتر را در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی CES ۲۰۲۴ میلادی رونمایی کرد.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک که هر سال در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود، سورپرایزهایی در رویدادFirst Look(نخستین نگاه) دارد و امسال نیز یک شرکت کره ای نخستین نمایشگر میکروال ای دی شفاف جهان را نمایش داد.

هرچند هنوز هزینه ساخت یا عرضه این فناوری در فروشگاه های خرده فروشی مشخص نیست اما شرکت سازنده نه یک بلکه ۳ نمایشگر میکروال ای دی شفاف را با طراحی هایی اندکی متفاوت به نمایش گذاشت. ۲ نمایشگر مذکور شامل شیشه رنگی بودند که سبب می شود اشیایی که پشت پنل ها قرار می گرفتند، کمتر حواس کاربر را پرت کنند. یک پنل نمایشگر نیز مانند شیشه عادی کاملا شفاف بود و قاب نداشت.

در واقعیت تاثیر نمایشگرهای شفاف میکرو ال ای دی را به سختی می توان توضیح داد زیرا محتوا در آنها شبیه هولوگرامی دیده می شود که در هوا شناور است. تمام پنل های نمایش داده شده به جایی اتکا نداشتند و ضخامت هر کدام حدود یک سانتی متر بود. همین امر تصور یک نمایشگر شناور را بیش از پیش تشدید می کرد.

علاوه بر آن از آنجا که نمایشگرهای میکرو ال ای دی تراکم پیکسل بالایی دارند، تصاویر به شدت زنده به نظر می رسند.

شرکت کره ای مذکور تاکنون فقط یک ویدئوی عمودی مملو از رقص موسیقی الکترونیک(EDM) را در نمایشگرها آپلود کرده است.

به گفته نماینده شرکت سازنده از آنجا که نمایشگرهای شفاف میکروال ای دی درخشندگی بالاتری نسبت به پنل های او ال ای دی شفاف دارند، بنابراین کمتر تحت تاثیر نور محیطی قرار می گیرند.

تلویزیون های میکروال ای دی غیرشفاف این شرکت کره ای قیمت بالایی دارند و یک مدل ۱۱۰ اینچی آن ۱۵۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است. بنابراین مدت زمان زیادی طول می کشد تا نمایشگرهای جدید با قیمت ارزان تر به بازار عرضه شوند.