معرفی ابزار شناسایی متون ChatGPT توسط شرکت سازنده
معرفی ابزار شناسایی متون ChatGPT توسط شرکت سازنده
آی سی تی نیوز - شرکت OpenAI ابزار آشکارساز هوش مصنوعی را برای تشخیص متن ایجادشده توسط ChatGPT راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از تک کرانچ، با اینکه چت بات هوش مصنوعی ChatGPT بسیار محبوب است؛ اما برخی می خواهند بدانند کدام متن ها توسط این ربات تولید شده است.با توجه به موضوعات سرقت ادبی و محتوای دزدیده شده که دائماً در ChatGPT و خروجی آن می چرخد؛ شرکت OpenAI اکنون یک GPT-Classifier جدید منتشر کرده است؛ ابزاری که برای تشخیص و افشای متن های تولید شده توسط این ابزار هوش مصنوعی کاربرد دارد.

این ابزار تولید شده توسط OpenAI در حالی معرفی شده که بررسی دقیق روی متون نوشته شده با هوش مصنوعی افزایش یافته و شرکت ها خروجی ChatGPT را یکپارچه می کنند.

GPT-Classifier تلاش می کند تا بفهمد که آیا یک قطعه متن توسط انسان نوشته شده یا کار تولید کننده هوش مصنوعی است. در حالی که ChatGPT و سایر مدل‌های GPT به طور گسترده در مورد انواع ورودی متن آموزش دیده‌اند، ابزار GPT-Classifier روی مجموعه داده‌ای از متن نوشته شده توسط انسان و هوش مصنوعی تنظیم شده است. بنابراین، به‌جای جمع‌آوری اطلاعات و بازآفرینی بهترین تقریب آن، تلاش می‌کند تا شباهت‌های متن شناخته‌شده انسانی و متن هوش مصنوعی را (برای یافتن تفاوت‌هایی که نویسنده منبع را آشکار می‌کند) مقایسه کند.

تشخیص GPT-Classifier در حال حاضر محدود است. در حال حاضر، GPT-Classifier به درستی ۲۶ درصد از متن نوشته شده با هوش مصنوعی را شناسایی می کند. در حالی که ۹درصد از متن های انسانی را به عنوان نوشته شده با هوش مصنوعی برچسب گذاری می کند. OpenAI همچنین خاطرنشان می کند که دقت ابزار معمولاً با افزایش طول متن ورودی بهبود می یابد.

حتی با وجود محدودیت‌های GPT-Classifier، تقاضا برای تشخیص ChatGPT باعث می‌شود که بسیاری به این ابزار روی بیاورند. تعهد OpenAI به ساخت و انتشار ابزار رایگان تشخیص GPT مهم است زیرا با استفاده بیشتر دانش‌آموزان، نویسندگان و برنامه‌نویسان از ابزارهای تولید متن هوش مصنوعی، درک و شناسایی این ورودی حیاتی می‌شود.