مذاکره آمریکا با ژاپن و هلند برای جلوگیری از پیشرفت فناوری چین
مذاکره آمریکا با ژاپن و هلند برای جلوگیری از پیشرفت فناوری چین
آی سی تی نیوز - کاخ سفید در دیدار آتی با مقامات ژاپنی و هلندی درباره اقدامات اخیر برای مقابله با صادرات ابزارهای تراشه سازی به چین گفتگو می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، البته به گفته یک منبع آگاه این گفتگو منجر به تعهدات فوری دو کشور برای وضع ممنوعیت های صادراتی مشابه آمریکا نخواهد شد.

دولت جوبایدن رییس جمهور آمریکا در ماه اکتبر مجموعه ای از محدودیت های صادراتی وسیع از جمله اقداماتی که به شدت دسترسی چین به فناوری های نوین را محدود می کند را وضع کرده که در حقیقت هدف آن کاهش سرعت پیشرفت های فناوری و نظامی این کشور است.

اما آمریکا هنوز نتوانسته متحدان کلیدی خود را قانع کند تا محدودیت های مشابهی را بر تجهیزات وضع کنند تا اقدامات آمریکا تاثیرگذارتر شود زیرا شرکت های ژاپنی و هلندی توکیو الکترون و ASML از جمله تولید کنندگان برتر تراشه سازی هستند.

به گفته یک منبع مطلع از دیدگاه مقامات آمریکایی، دیدار آتی جوبایدین با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و مارک روت نخست وزیر هلند در کاخ سفید به ترتیب در جمعه این هفته و سه شنبه هفته آینده برگزار می شود و محمل هایی برای مذاکره درباره این موضوع فراهم می کند.

البته باید توجه داشت این ملاقات ها به تعهدات فوری منجر نمی شود و بخشی از مذاکرات ادامه دار درباره این موضوعات هستند.

یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده بود در آینده نزدیک توافقنامه هایی در این زمینه امضا خواهد شد.