صندوق خطرپذیر فناوری نوظهور دیجیتال ایجاد می شود
صندوق خطرپذیر فناوری نوظهور دیجیتال ایجاد می شود
آی سی تی نیوز - مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو از ایجاد یک صندوق خطرپذیر (VC) فناوری نوظهور دیجیتال و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ ها در بیش از ۷ حوزه فناوری در این کارخانه خبر داد.

به گزارش مهر، امیرحسین بهروز مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو در حاشیه راه اندازی این کارخانه در جمع خبرنگاران گفت: استارت راه اندازی این کارخانه هوشمند سازی از نیمه مرداد ماه امسال با امضا تفاهم نامه ای بین یکی از بانک ها و معاونت علمی کلید خورد.

وی با بیان اینکه این کارخانه تنها مختص حوزه های مالی، بانکی و فین‌تک‌ها نیست، گفت: سبد فعالیت اولین کارخانه هوشمند سازی را متنوع دیدیم و بنا را بر این گذاشتیم که در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، معدن، فین‌تک، کشاورزی، سلامت و کالاهای اساسی را از حوزه های فعالیتی فناورانه این کارخانه قرار دهیم.

به گفته بهروز، در این کارخانه امکان پذیرش استارت‌آپ ها و شرکتهای دانش بنیان این حوزه وجود دارد.

مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو با اشاره به وضعیت کنونی شرکت‌های دانش بنیان فعال این کارخانه خاطر نشان کرد: تاکنون ۶ شرکت دانش بنیان در این کارخانه نوآوری مستقر شدند که بحث های مربوط به بازاریابی و مارکتینگ آنها انجام شده است؛ ضمن آنکه گردش مالی این شرکت های جذب شده بین۱۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است.

بهروز از جذب و استقرار دو شتابدهنده فعال در زمینه های هوش مصنوعی، هوشمند سازی و IOT در این کارخانه خبر داد.

وی از ایجاد یک صندوق خطرپذیر (VC) فناوری نوظهور دیجیتال در این کارخانه نوآوری خبر داد و گفت: ایجاد انجمن شتابدهی ایران و استقرار نمایندگی از فن بازار ایران از دیگر اقدامات اجرایی شده در این مجموعه به شمار می رود.

مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو عنوان کرد: برای راه اندازی این کارخانه سعی شده است که کلیه الزامات راه اندازی یک اکوسیستم نوآوری را ایجاد کنیم تا شرکت ها به راحتی در این کارخانه مستقر شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین حمایت این مجموعه از شرکت های دانش بنیان در زمینه بازار سازی است، گفت: اکثر کارخانه های مستقر در کشور در زمینه ترویج و آموزش فعال هستند از این رو تمرکز اصلی ما بر ایجاد بستر برای بازار سازی از طریق شرکت های بزرگ، بانک همکار و سهامداران است.

به گفته بهروز، بسیاری از شرکت هایی که محصول دارند و در این کارخانه مستقر هستند، می توانیم تا سقف یک میلیارد تومان به صورت گرنت به آنها اعطا کنیم.

وی با بیان اینکه این گرنت در راستای ساخت پروتوتایپ (نمونه اولیه) است، گفت: در صورتی که محصول تولیدی به سطح بالاتری در بازاریابی برسند، حمایت های ویژه دیگری از آنها خواهد شد.

مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو ادامه داد: اکنون ۸۵۰۰ متر مربع فضا در اختیار این کارخانه قرار گرفته است.