شکایت کارگران تسلا از توئیتر
شکایت کارگران تسلا از توئیتر
آی سی تی نیوز - کارگران تسلا در کارخانه گیگافکتوری واقع در بوفالو آمریکا از توئیتر به شورای ملی روابط کار آمریکا(NLRB) شکایت کرده و مدعی هستند این پلتفرم حساب کاربری اتحادیه آنان را «شدوبن» کرده است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، اصطلاح «شدو بن» (Shadow ban) به مسدود کردن جزئی یا قرار دادن در لیست سیاه حساب کاربری برای کاهش بازدید بدون اطلاع صاحبان آن اشاره دارد. «شدوبن» ممکن است به جای ممنوعیت کامل به تعامل کمتر با حساب و دیده شدن کم پست ها منجر شود.

این گروه از کاربران در ۱۴ فوریه سال جاری میلادی قصد خود برای ایجاد اتحادیه را اعلام کردند و حتی بیانیه ای در توئیتر در این باره منتشر کردند اما روز بعد توئیت های این گروه در نتایج جستجو نشان داده نمی شد و همین امر نشان می دهد حساب کاربری آنها «شدو بن» شده است.

در شکایتنامه این گروه به NLRB آمده است: در فوریه ۲۰۲۳ میلادی بلافاصله پس از آنکه کارگران کمپین ایجاد اتحادیه در واحد گیگافکتور۲ تسلا اعلام کردند، کارفرمای آنها از طریق ایلان ماسک ( مدیر ارشد اجرایی تسلا) یا عاملان و نمایندگان وی حساب کاربری اتحادیه مذکور(united_tasla@) را در توئیتر مسدود کردند.

سخنگوی این اتحادیه کارگری به «وایس نیوز» گفت: ما مطمئن شدیم هنگامیکه فرد united_tasla یا TeslaWorkersUnited را در توئیتر جستجو می کند، در نتایج هیچ نشانی از حساب کاربری دیده نمی شود. به طور معمول هنگام جستجوی یک کاربر توئیت های وی آشکار می شود. اما هنگامیکه فرد اصطلاحات گفته شده را جستجو می کند، در نتایج آن فقط گروه های تگ شده یا گروه هایی که اصطلاحات را منشن کرده اند، ظاهر می شوند.

ایلان ماسک مالک تسلا، سال گذشته میلادی توئیتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید. وی یکی از منتقدان جدی اتحادیه سازی کارگران است.

کارگرانی که این اتحادیه را ایجاد کرده اند، مسئول برچسب زدن داده های فناوری اتوپایلوت تسلا هستند. آنها قبلا در مصاحبه با بلومبرگ گفته بودند که نه تنها خواهان دستمزد بیشتر، بلکه شرایط کاری بهتر هستند.