دریافت خدمات فنی خودرو از طریق هوش مصنوعی
دریافت خدمات فنی خودرو از طریق هوش مصنوعی
آی سی تی نیوز - با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، سامانه «چت بات» در مرکز نوآوری ایساکو طراحی شد که با بهره برداری از آن مشتریان محصولات ایران خودرو قادر خواهند بود از طریق اپلیکیشن و یا سایت ایساکو و شرکت ایران‌خودرو، درخواست‌هایشان را از طریق چت‌بات طرح و خدمت مورد نیاز خود را دریافت‌کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، حسن پور، رئیس مرکز نوآوری ایساکو  با اشاره به رونمایی از طرح اولیه این تجهیز خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی گفت: با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان و اساتید دانشگاهی توانستیم این دستاورد را در حوزه هوش‌مصنوعی پیش‌ببریم که ظرف چند ماه آینده به محصول می‌رسد.

وی در خصوص عملکرد این سیستم گفت: ارتباط حضوری و تلفنی با مراکز تماس، شیوه ارتباط گیری مرسوم در صنایع کل کشور است اما امروز به این نتیجه‌رسیدیم که مراکز تماس باید جای خود را به هوش‌مصنوعی بدهند تا مشتری در هر لحظه بتواند پاسخ خود را دریافت‌کند. از این رو، در طرح اولیه چت بات تسهیل ارتباط مشتری با خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار داده ایم و براساس آن، مشتریان ما قادر خواهندبود، سوالات و مشکلات‌شان را با استفاده از هوش‌مصنوعی راحت‌تر از گذشته حل‌کنند.

به گفته مدیر مرکز نوآوری ایساکو، مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن و یا سایت ایساکو و در آینده وب‌سایت شرکت ایران‌خودرو، درخواست‌های خود را از طریق این چت‌بات طرح و در ادامه خدمت مورد درخواست شان را دریافت‌کنند.

حسن پور با بیان اینکه در این چت‌بات سعی کرده‌ایم دفترچه‌های فنی خودروها را  هم بگنجانیم، گفت: با بارگزاری دفترچه فنی خودرو، مشتری می تواند هر سوالی که از دفترچه دارد را از این چت بات بپرسد تا دیگر مشتریان مجبور نباشند برای پاسخ یک پرسش، کل یک دفترچه ۱۰۰، ۲۰۰ صفحه ای را بخوانند.

وی همچنین تصریح کرد: این چت بات علاوه بر این که یک ابزار سوال و جواب است، به مشتری کمک می‌کند تا بتواند ادامه خدمات پس از فروش را هم به فرآیندهای ما متصل‌کند؛ یعنی سوال مشتری را به فرآیندهای ما وصل‌کند.