درخواست شهادت مجدد ایلان ماسک برای خرید توییتر
درخواست شهادت مجدد ایلان ماسک برای خرید توییتر
آی سی تی نیوز - قاضی دادگاهی در آمریکا به ایلان ماسک دستور داده درخصوص تحقیق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره خرید شبکه اجتماعی توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار، دوباره شهادت دهد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قاضی به رگولاتور و ماسک یک هفته مهلت داده تا درباره تاریخ و مکان ادای شهادت تصمیم بگیرند.

لورل بیلر قاضی دادگاه دستور مذکور را شنبه شب اعلام و به این ترتیب رای موقتی که در ماه دسامبر به نفع رگولاتور صادر کرده بود را رسمی کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی شکایتی ثبت کرد تا به عنوان بخشی از تحقیقات این سازمان در فراید خرید توییتر توسط ایلان ماسک در ۲۰۲۲ میلادی، وی را وادار کند، شهادت دهد. مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس و تسلا در ماه سپتامبر از حضور در جلسه مصاحبه مرتبط با این تحقیق خودداری کرده بود.

SEC مشغول بررسی آن است که آیا ماسک هنگام ثبت اسناد مربوط به خرید سهام توییتر (که اکنون ایکس نامیده می شود) از قانون پیروی کرده است یا خیر. همچنین آیا بیانیه ماسک درباره معامله خرید گمراه کننده بوده است یا خیر.

ماسک در مقابل تلاش SEC برای مصاحبه با او مقاومت و اعلام کرده است که او پیش از آن دوبار این کار انجام داده است. علاوه بر آن وی رگولاتور را به آزار متهم کرد. بیلر (قاضی دادگاه) این دلیل را رد کرده است. به گفته این قاضی کمیسیون بورس و اوراق بهادار اختیار صدور احضاریه را داشته و خواستار اطلاعات مرتبط بوده است.

اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و ایلان ماسک نتوانند درباره تاریخ و زمان مصاحبه به توافق برسند، قاضی پس از استماع هر دو طرف دعوی تصمیم گیری می کند.