دادگاه عالی فلوریدا و دانشگاه های آمریکایی و اروپایی مورد حمله هکرها قرار گرفتند
دادگاه عالی فلوریدا و دانشگاه های آمریکایی و اروپایی مورد حمله هکرها قرار گرفتند
آی سی تی نیوز - گسترش یک باج افزار در سطح جهانی، سرورهای دادگاه عالی ایالت کالیفرنیا، چند دانشگاه در اروپا و مرکز اروپا را زمین گیر کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق اطلاعات پلتفرم Ransomwhere (موسسه ای که عملیات های اخاذی دیجیتال و پرداخت های باج آنلاین را رصد می کند)، این سازمان ها فقط تعدادی از ۳۸۰۰ قربانی یک کمپین اخاذی دیجیتال هستند که هزاران سرور در اروپا را در روزهای گذشته مبتلا کرده است.

آمار و ارقام ارائه شده توسط این پلتفرم از بررسی های اینترنتی به دست آمده اند. باج افزار یکی مهم ترین آفت های اینترنت است. هرچند این کمپین باج افزاری خاص، چندان پیچیده نیست اما ناظران سایبری ملی کشورهای مختلف درباره سرعت گسترش آن هشدار داده اند.

Ransomwhere به نام قربانیان اشاره نکرده اما رویترز توانست با بررسی پروتکل آدرس داده های مرتبط سرورهای تحت تاثیر حمله باج افزاری و ابزارهای مختلف برخی قربانیان را شناسایی کند. با این وجود میزان این اختلال مشخص نیست.

پل فلمینگ سخنگوی دادگاه عالی فلوریدا به این خبرگزاری اعلام کرد زیرساخت هک شده برای اجرای برخی فعالیت های دیگر سیستم دادگاه ایالت به کار می رفت و از شبکه اصلی دادگاه عالی جدا بوده است.

حدود ۱۲ دانشگاه از جمله انستیتو فناوری جورجیا در آتلانتا، دانشگاه رایس در هیوستن و موسسات آموزش عالی در مجارستان و اسلواکی نیز هک شده بودند اما در این باره اظهار نظری نکرده اند.

وب سایت Ransomwhere معتقد است مجرمان سایبری فقط ۸۸ هزار دلار باج دریافت کرده اند که در مقایسه با باج های چند میلیون دلاری رقم اندکی است.

به گفته یکی از کارشناسان امنیت سایبری موج جدید حمله هکری با استفاده از یک شکاف در نرم افزار VMWare انجام شده که ۲ سال قبل شناسایی شده بود.