تیک تاک نتوانست نماینده مجلس آمریکا را متقاعد کند
تیک تاک نتوانست نماینده مجلس آمریکا را متقاعد کند
آی سی تی نیوز - مایک گالاگر یک نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا با مقامات اپ چینی تیک تاک ملاقات و درباره برنامه های امنیت داده این شرکت گفتگو کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که نمایندگان حزب جمهوریخواه همچنان خواهان ممنوعیت تیک تاک در آمریکا هستند.

گالاگر که رئیس کمیته مجلس آمریکا در خصوص چین است با مقامات تیک تاک از جمله مایکل بکرمن مدیر بخش سیاستگذاری عمومی در آمریکا دیدار کرد.

جوردان دان سخنگوی گالاگر در این باره گفت: این قانونگذار آمریکایی تلاش شرکت چینی را قابل تقدیر دانست اما به عقیده او استدلال آن غیرقابل قبول بود. گالاگر همچنان تصمیم دارد همراه راجا کریشنامورتی (دیگر نماینده مجلس آمریکا) لایحه ای در خصوص تیک تاک را ارائه کند.

به گفته بکرمن تیک تاک مشتاق دستیابی به اطلاعات درباره نگرانی های خاص گالاگر است که در طرح وسیع شرکت برای همخوانی با درخواست های مقامات آمریکایی به آنها اشاره نشده است.

تیک تاک امیدوار است جلسه دیگری با گالاگر برگزار کند زیرا در یک جلسه کوتاه ممکن نبود چشم انداز عمیقی از پیشنهاد امنیت سایبری ملی که تیک تاک دو سال صرف توسعه آن کرده، فراهم شود.

طرح تیک تاک به نام «محافظت از منافع امنیت ملی آمریکا» چشم اندازی دقیق از تلاش های اپ برای امنیت داده های بیش از ۱۰۰ میلون کاربر این شبکه اجتماعی در آمریکا فراهم می کند.

کمیته سرمایه گذاری خارجی دولت آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی به شرکت بایت دنس (مالک تیک تاک) دستور داد تا شاخه تیک تاک در آمریکا را جدا کند زیرا بیم آن است که داده های کاربران آمریکایی ممکن است در اختیار دولت چین قرار گیرد.

از آن زمان تاکنون تیک تاک و سازمان مذکور به مدت بیش از ۲ سال مذاکره کردند تا به توافقنامه ای در خصوص امنیت ملی دست یابند.