<span style='color:#787878;font-size:12px;'>مدیر مخابرات استان تهران:</span><br/>توسعه ارتباطات در فضای رقابتی شکل می‌گیرد
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>مدیر مخابرات استان تهران:</span><br/>توسعه ارتباطات در فضای رقابتی شکل می‌گیرد
آی سی تی نیوز - مدیر مخابرات تهران گفت: مافضای رقابتی را بیشتر می‌پسندیم. زیرا توسعه ارتباطات و صنعت مخابرات در فضای رقابتی بهتر شکل می‌گیرد.

ملک جعفریان مدیرمخابرات منطقه تهران در جمع خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های مکتوب ، دیداری و شنیداری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گفت: مافضای رقابتی را بیشتر می‌پسندیم. زیرا توسعه ارتباطات و صنعت مخابرات در فضای رقابتی بهتر شکل می‌گیرد.

در نشست خبری مدیر مخابرات منطقه تهران با اصحاب رسانه که چهارشنبه نهم اسفندماه سال جاری در سالن کنفرانس ساختمان شهید یزدی مخابرات منطقه تهران برگزار شد، ملک جعفریان پیش از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، در سخنانی به تشریح آخرین دستاوردها و عملکرد مخابرات منطقه تهران بویژه درحوزه توسعه شبکه فیبرنوری، اقدامات انجام گرفته شده سال جاری و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ پرداخت.

ملک جعفریان در این نشست خبری با مروری به سیر تحولات اقتصادی و نقش صنعت ارتباطات در جوامع بشری اظهارداشت: رشد اقتصادی کشورها و میزان توسعه یافتگی جوامع از منظرصاحب نظران و اندیشمندان حوزه اقتصادی بردو محور ” انرژی ” و ” ارتباطات ” خلاصه می‌شود و اگر بخواهیم میزان توسعه یافتگی کشورها را مورد ارزیابی قراردهیم، لازم است تا مولفه‌های انرژی و ارتباطات یک جامعه را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با تاکید بر نقش ارتباطات و صنعت مخابرات بعنوان بستر و زیرساخت توسعه در سایر حوزه‌های جامعه افزود: شرکت مخابرات تامین کننده زیرساخت‌های ارتباطی درون شهری است و در عصر حاضر تامین اینترنت پرسرعت بربستر فیبرنوری با توجه به نیازهای روزافزون مردم، از اصلی ترین اولویت‌های مخابرات برای استان تهران بشمار می‌رود.

مدیرمخابرات منطقه تهران بااشاره به واگذاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار پورت دیتا گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار پورت ADSL ، ۷۰۰ هزار پورت VDSL و ظرفیت سازی بیش از ۱۲۰ هزار پورت FTTH در سال ۱۴۰۲ انجام شده و برای سال ۱۴۰۳ متعهد به ارایه ۱۵۰ هزار سرویس FTTH  مبتنی بر فیبرنوری هستیم.

ملک جعفریان با اعتقاد به اینکه تبدیل شبکه عظیم کابل مسی به فیبرنوری در بازه زمانی هفت تا هشت سال درکلان شهر تهران و سایر شهرها و روستاهای استان تهران ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده که منطبق با استانداردهای جهانی در حال انجام است، تصریح کرد: حفظ و نگهداری از شبکه کابل مسی که بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و سرویس‌های مرتبط با آن در استان تهران در حال استفاده هستند، در کنار توسعه شبکه فیبرنوری توام با هم دردستورکار قرارگرفته، که با درنظرگرفتن حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های این کار عظیم، در قالب طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران با عنوان ” نجما ” در حال اجراست.

مدیرمخابرات منطقه تهران از دراختیار قرار دادن شبکه کابل مسی مخابرات برای استفاده از سایر اپراتورهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با جدول تعرفه ای سال ۱۳۹۵ و حداقل هزینه برای شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت خبرداد و بابیان اینکه شرکت مخابرات ضمن تقبل هزینه‌هایی همچون، فضا، برق و سایر هزینه‌ها، شبکه کابل مسی خود را در اختیار سایربهره برداران قرار داده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های همراه اول، ایرانسل، رایتل و سایر اپراتورها نیز از زیرساخت‌های شرکت مخابرات استفاده میکنند و من معتقدم در فضای رقابتی شاهد توسعه بهتر صنعت ارتباطات و مخابرات خواهیم بودو از آن استقبال می‌کنیم. چرا که ایمان داریم توسعه صنعت ارتباطات لازمه هرگونه توسعه و رشد اقتصادی و سایر کسب و کارها و تامین کننده خطوط ارتباطی مورد نیاز مردم جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اهالی رسانه‌ها به آینده صنعت ارتباطات و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی از جمله اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، خودروهای خودران، پهبادهای کالابر و اینترنت لجستیک اشاره کرد و گفت: تمامی‌عرصه‌های جامعه وفعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، صنایع و غیره لاجرم به  دسترسی به شبکه ارتباطی پرسرعت، ایمن و با کیفیت نیازمند هستند و گسترش فیبرنوری برای ارایه اینترنت مورد نیاز جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و در همین راستا در سال۱۴۰۲ مخابرات منطقه تهران با برگزاری ۲۲ مراسم افتتاحیه فیبرنوری دراقصا نقاط استان تهران گام‌های ارزنده ای برداشته است که در سال جدید با قوت و جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

برگزاری ماهیانه یک افتتاح فیبرنوری در سال ۱۴۰۳ ازدیگر برنامه‌های در دستور کار مخابرات منطقه تهران است، که ملک جعفریان در این باره افزود: در فضای رقابتی که وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برای گسترش فیبرنوری ایجاد کرده اند، بطور یقین شاهد تحولات مثبتی در زمینه خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم عزیز و شریف ایران اسلامی‌خواهیم بود و مخابرات منطقه تهران با وجود تمامی‌فرازو نشیب‌ها برای تحقق رسالت‌ها و ماموریت‌های در نظرگرفته شده در میدان خدمت رسانی و نقش آفرینی هرچه بیشتر حضور فعال و چشمگیر خواهد داشت.

پرسش و پاسخ میان خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های جمعی حاضر، با ملک جعفریان از دیگر بخش‌های این نشست خبری بود که  مدیرمخابرات منطقه تهران به تک تک پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اولویت واگذاری سرویس‌های مبتنی بر فیبرنوری اظهارداشت: برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع، شهرک‌های تجاری و مسکونی و مناطق پرمتقاضی در زمره اولویت‌ها ی مخابرات منطقه تهران برای توسعه فیبرنوری قرار دارند، که با همکاری شرکای تجاری خود (پارتنر فروش) و انجام محاسبات جمعیتی و رفع معارض‌های مردمی‌ به سرعت در حال اجرا است.

مدیرمخابرات منطقه تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از هزینه‌هایی که فیبرنوری برای یک متقاضی به همراه دارد گفت: هزینه اتصال فیبرنوری در مجموع در حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شامل فیبرکشی داخل ساختمان و مودم می‌شود و هزینه برقراری فیبرنوری تا ورودی ساختمان‌ها بر عهده مخابرات منطقه تهران است.

مدیرعامل مخابرات منطقه تهران در خصوص مشکلات قطعی کابل فیبرنوری در پی فیبرکشی از روی ساختمان‌ها، خاطرنشان کرد: فیبرکشی ساختمان‌ها استاندارهای مختص خود را دارد و اپراتورها طبق آنها پیش می‌روند؛ در شرایطی که فیبرکشی از روی ساختمان انجام پذیرد، احتمال قطعی فیبر نیز وجود خواهد داشت، اما به محض قطعی، مجددا اتصال آن دسته از مشترکان را برقرار می‌کنیم.

ملک جعفریان از پیگیری شرکت مخابرات ایران برای دریافت مجوزهای لازم بمنظور ارایه سرویس وای فای عمومی‌در سال آینده خبرداد.