تهدید متا برای مسدودسازی اخبار در کانادا
تهدید متا برای مسدودسازی اخبار در کانادا
آی سی تی نیوز - شرکت مادر فیس بوک اعلام کرد در صورتیکه قانون اخبار آنلاین کانادا تصویب شود، محتوای خبری را برای شهروندان این کشور مسدود می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قانون اخبار آنلاین یا لایحه C-18 مجلس عوام کانادا در آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی الزاماتی را تعیین کرد تا پلتفرم هایی مانند متا و آلفابت را به مذاکره با رسانه ها و پرداخت حق الزحمه محتوای آنها مجبور کند.

سخنگوی متا درباره تعلیق دسترسی به اخبار در کانادا گفت: یک چهارچوب قانونی که ما را وادار می کند برای لینک ها یا محتوایی که خودمان پست نمی کنیم و دلیل اصلی استفاده مردم از پلتفرم به حساب نمی آید نه مناسب است و نه کارآمد.

متا در حالی تصمیم به این اقدام گرفته که گوگل ماه قبل محدود سازی اخبار در این کشور را به عنوان یک واکنش احتمالی به تصویب لایحه مذکور آزمایش کرد.

صنعت رسانه کانادا از دولت خواسته با وضع قوانین بیشتر شرکت های فناوری را وادار کند خسارت های مالی که طی سال های گذشته از سوی غول های بزرگی مانند گوگل و متا به آنها وارد شده را جبران کنند. زیرا این شرکت ها به طور مداوم سهم بیشتری از بازار تبلیغات آنلاین را تصاحب کرده اند.

فیس بوک سال گذشته درباره این قانون هشدار داد و اعلام کرد احتمالا مجبور شود اشتراک گذاری اخبار در این پلتفرم را مسدود کند.