اپل قانون بازارهای دیجیتال اروپا را به چالش می‌کشد
اپل قانون بازارهای دیجیتال اروپا را به چالش می‌کشد
آی سی تی نیوز - طبق پست دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در پلتفرم ایکس، اپل شکایت حقوقی ثبت کرده تا تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا تحت قانون بازارهای دیجیتال را به چالش بکشد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قانون سختگیرانه بازارهای دیجیتال اروپا، ۲۲ سرویس دروازه بان اینترنت را هدف گرفت که توسط ۶ شرکت بزرگ مایکروسافت، اپل، گوگل، آمازون، متا و تیک تاک اداره می شوند.

هدف این قانون تسهیل انتقال افراد بین سرویس های رقیب و ملزم کردن آنها به یکپارچه کردن پیام رسان هایشان با رقبا است که به کاربران اجازه می دهد تصمیم بگیرند چه اپلیکیشن هایی را به طور پیش فرض روی دستگاه هایشان نصب کنند.

هرچند جزییات شکایت حقوقی اپل عمومی نشده، اما نشریه بلومبرگ هفته گذشته فاش کرد این شرکت قرارگرفتن اپ استور در فهرست دروازه بانان اینترنت را به چالش می کشد.

این درحالی است که شرکت های فناوری بزرگ دیگر مانند متا و تیک تاک از هم اکنون خواستار تجدیدنظر تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا درباره انضمام سرویس هایشان در این قانون هستند.

متا در درخواست تجدیدنظر خود با تصمیم کمیسیون برای قرار دادن مسنجر و سرویس های دیگرش تحت قانون بازارهای دیجیتال مخالفت کرده است. این شرکت قرار گرفتن فیس بوک، واتس اپ یا اینستاگرام را در قانون به چالش نکشیده است.

در این میان تیک تاک نیز معتقد است تعیین سرویس به عنوان دروازه بان اینترنت خطر تثبیت قدرت شرکت های برتر فناوری را در پی دارد.