انتشار نخستین دستورالعمل بین المللی هوش مصنوعی توسط انگلیس
انتشار نخستین دستورالعمل بین المللی هوش مصنوعی توسط انگلیس
آی سی تی نیوز - نخستین استاندارد بین المللی نحوه مدیریت ایمن هوش مصنوعی (AI) توسط سازمان ملی استاندارد ملی انگلیس(BSI) منتشر شد.

به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشن، این دستورالعمل شیوه ایجاد، اجرا، نگهداری و پیوستگی مدیریت سیستم هوش مصنوعی را با تمرکز روی ایمنی ارتقا می دهد.

سازمان ملی استاندارد انگلیس این دستورالعمل را منتشر کرده که شیوه نامه ای درباره اینکه چگونه کسب وکارها می توانند ابزارهای هوش مصنوعی مسئولانه توسعه دهند و به کار گیرند را ارائه می دهد.

دستورالعمل مذکور در حالی ارائه شده که بحث و گمانه زنی ادامه دار درباره قانونمندسازی این فناوری همچنان ادامه دارد.

انگلیس نخستین اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی را در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی برگزار کرد که طی آن رهبران جهان و شرکت های بزرگ فناوری گردهم جمع شدند تا درباره توسعه ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی و همچنین تهدیدهای احتمالی که فناوری ایجاد می کند، بحث و گفتگو کردند.

این تهدیدها شامل استفاده از هوش مصنوعی برای تولید بدافزار جهت حملات سایبری است.

سوزان تیلور مارتین مدیر ارشد اجراییBSI درباره استانداردهای بین المللی جدید می گوید: هوش مصنوعی یک فناوری تحول آفرین است. انتشار نخستین استاندارد بین المللی سیستم مدیریت هوش مصنوعی یک گام مهم در قدرتمندسازی سازمان ها جهت مدیریت مسئولانه این فناوری است. این امر به نوبه خود فرصتی برای هماهنگ سازی هوش مصنوعی جهت ایجاد آینده ای بهتر فراهم می کند.

این دستورالعمل شامل الزاماتی برای ایجاد ارزیابی های ریسک محتوا محور و همچنین کنترل های دیگر بر محصولات و سرویس های هوش مصنوعی داخلی و خارجی است.