امکان صدور پروانه خدمات امنیتی از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شد
امکان صدور پروانه خدمات امنیتی از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شد
بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، صدور پروانه خدمات امنیتی، صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور امکان‌پذیر است.

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران به اطلاع کلیه متقاضیان دریافت مجوز فعالیت در حوزه خدمات امنیتی می‌رساند، از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۱ پذیرش کلیه درخواست‌های مربوط به پروانه خدمات امنیتی اعم از تمدید، تغییر یا صدور پروانه جدید، صرفاً از طریق ثبت‌نام در درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی Mojavez.ir و سپس تکمیل مدارک در سامانه ارزیابی و صدور پروانه خدمات امنیتی امکان‌پذیر است.

بر این اساس، مطابق اطلاع رسانی قبلی به مجامع صنفی اعم از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، انجمن صنفی افتا و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار افتا، کلیه درخواست‌های واصله خارج از سامانه مذکور به مبادی خود عودت داده خواهند شد.

لازم به ذکر است، پروانه خدمات امنیتی در چهار حوزه عملیاتی، فنی، آموزشی و مدیریتی برای متقاضیان فعالیت در حوزه ارائه خدمات امنیتی به دستگاه‌های کشور صادر می‌شود. لذا متقاضیان می‌بایست با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کشور ضمن انجام ثبت نام، نسبت به تکمیل مدارک و مستندات و انتخاب گرایش مورد نظر از طریق سامانه اقدام فرمایند تا پس از انجام ارزیابی‌های لازم، پروانه فعالیت خدمات امنیتی برای گرایش درخواستی، صادر شود.